×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قطار سه واگنه به قم از خط فرودگاه و در زمان عدم پیک‌ مسافر اعزام می‌شود/ ورود دو رام قطار جدید به مترو تهران

مهدی شایسته اصل در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت کنونی قرارداد اعزام یک رام قطار از مترو تهران به شهر کرج، توضیح داد: هنوز هیچ قطاری واگذار نشده است و درحال مذاکره با شهر کرج هستیم. قرار است که دو رام قطار هفت واگنه از شهر کرج دریافت کنیم و به صورت کیلومتراژی به آن‌ها اجاره بها پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه درحال حاضر این دو رام قطار نزد شرکت واگن سازی تهران قرار دارد، افزود: بیش از دو سال است که این دو قطار حرکت نکرده‌اند و نیاز به یک‌سری تعمیرات دارند. ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه راه اندازی این دو رام قطار برآورد شده است.

شایسته اصل با اشاره به اینکه قرار است که در قبال این دو قطار، یک رام قطار سه واگنه به شهر کرج برای تست سرد و گرم خط دو اعزام شود، عنوان کرد: این موضوع باعث کمبود قطار در مترو تهران نمی‌شود چرا که دو رام قطار هفت واگنه به شبکه مترو اضافه می‌شود و تنها یک رام قطار سه واگنه از خطی که حجم مسافر کمتری دارد، خارج می‌کنیم. قطارهای سه واگنه در خطوط فرودگاه امام (ره) و مهر آباد فعال هستند.

اعزام قطار به قم در اوایل سال آینده

وی درباره واگذاری قطار دیگری از مترو تهران به شهر قم، توضیح داد: همچنان درحال مذاکره با شهرداری قم هستیم. مسوولان این شهر نیز خواستار یک رام قطار سه واگنه برای تست سرد و گرم به مدت دو ماه هستند. این واگذاری در مدت زمان فروردین و اردیبهشت خواهد بود؛ زمانی‌که حجم مسافران مترو کاهش پیدا می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ باتوجه به اینکه این قطار هم جزو قطارهای سه واگنه است، خللی در خطوط یک تا هفت مترو ایجاد نمی‌کند. پس از مدت زمان مقرر، قطار به شبکه مترو تهران برگشت داده می‌شود.

شایسته با بیان اینکه قرار است در قبال این اقدام هزینه خدمات فنی و مهندسی (حدود ۵۷ میلیارد ریال) به همراه تضامین لازم برای برگشت قطار، دریافت شود، گفت: امیدواریم که در متن قرارداد موضوع جدیدی گنجانده شود؛ یعنی ۵۰ واگنی که قرار است شهر قم برای قطار شهری دریافت کند از واگن سازی تهران و شهرداری تهران سفارش خرید و ساخت بدهد. این موضوع از لحاظ درآمدزایی به نفع شهر تهران است و به تولید داخل کمک می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: در گذشته هم مترو تهران به شهرهایی نظیر مشهد، اصفهان و شیراز خدمات فنی و مهندسی ارائه داده است. هیچ تبادل قطاری در اوج سفر مسافران و ایام پایانی سال صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.