×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

میز روستا و عشایر در رسانه ملی راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به نقش ارزنده روستاییان و عشایر در استقلال و امنیت غذایی کشور، انعکاس خدمات این قشر از جامعه به سایر هموطنان و حتی انعکاس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنها در عرصه بین‌الملل بسیار حایز اهمیت است که ورود جدی رسانه ملی در این زمینه جای تقدیر و سپاس دارد.
 
وی اضافه کرد: طی چهار دهه گذشته، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز خدمات ارزنده‌ای را در راستای توسعه زیرساخت‌هایی همچون برق، آب، تلفن، گاز، اینترنت و . . . به روستاها ارایه نموده است که بعضا در سطح بین‌المللی هم کم نظیر بوده است که بایستی به آنها بیشتر و با نگاه تخصصی پرداخته شود.
 
وی در ادامه گفت: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اساسی در سکونتگاه‌های روستایی، تجربه چند دوره فعالیت شوراهای اسلامی روستایی و استقرار بیش از ۳۷ هزار نهاد دهیاری در سکونتگاه‌های روستایی و واگذاری اداره امور محلی به نهادهای مردم نهاد، اقدام بسیار ارزشمندی بوده است که ضمن توسعه خدمات عمومی در روستاها، گام ارزشمندی در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود و جا دارد که خدمات این نهاد نیز بیش از پیش از طریق رسانه ملی برای عموم هموطنان و افکارعمومی تبیین شود.
 
زیارتی نصرآبادی، راه‌اندازی میز روستا و عشایر را فرصت مغتنمی برای انعکاس اخبار در حوزه‌های مختلف تولیدی، گردشگری، اشتغال و… و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت با رویکرد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از اقدامات و فعالیت‌های اساسی انجام شده دانست و در همین راستا از کلیه مدیران دفاتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری‌های سراسر کشور خواست تا از این ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن بهره‌گیری نمایند و تعامل مثبت و موثری را با دفاتر استانی خبرگزاری صدا و سیما در این زمینه داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: انعکاس صحیح و مناسب اخبار روستاهای کشور با تاکید بر تزریق روحیه امیدواری و توجه به دستاوردهای روستایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی نقش موثری در تسهیل در ارتباط مسئولین و مردم با جامعه روستایی برای شتاب بخشیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از این پس اخبار حوزه روستا و عشایر همراه با گزارش‌ها و تحلیل‌ها، پیگیری مسائل و مشکلات و معرفی الگوهای موفق در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما منعکس خواهد شد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.