×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اختصاص ۲۶ پایگاه مدیریت بحران اجرای طرح واکسیناسیون کرونا و تست «کو برکت»

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با اعلام خبر تخصیص ۲۲ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به دانشگاه های علوم پزشکی در تهران جهت تسهیل و تسریع فرآیند واکسیناسیون گروه های هدف در پایتخت عنوان کرد: رویکرد ما در دو سال اخیر بر این اساس بوده که پایگاه های مدیریت بحران حتی در شرایط عادی نیز باید در اختیار نیروهای امداد و نجات که همواره در صحنه کمک‌رسانی حاضر هستند، قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در شرایط فعلی که کرونا به عنوان یک بحران عمیق و طولانی مدت، جان شهروندان را تهدید می کند، به دستور شهردار تهران و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با  ستاد کرونای کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری منعقد کرد،۲۲ پایگاه مدیریت بحران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می گیرد تا فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

او همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: همچنین با هدف اجرای مرحله سوم تست واکسن برکت بر روی ۱۰ هزار نفر از شهروندان داوطلب تعداد ۴ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار بنیاد برکت قرار گرفته است و می توان گفت اکنون در مجموع ۲۶ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به طرح واکسیناسیون گروه های هدف و تست واکسن برکت اختصاص یافته است.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از روزهای ابتدایی اعلام شیوع ویروس کرونا به عنوان سازمان اصلی در ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان حاضر شد، اظهار کرد: با فعال شدن ستاد ملی کرونا، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان یک سازمان متخصص در حوزه مدیریت بحران پایتخت در کنار ستاد کرونای کلانشهر تهران و ستاد ملی کرونا در تهران به فعالیت های خود ادامه داد.

کرمی محمدی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تمام توان خود بستر مناسب برای افزایش توان عملیاتی نیروهای درمان و نیز کمک به توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق مختلف شهر تهران را فراهم کرده است.

او خاطرنشان کرد: از جمله این تلاش ها می توان به بستر سازی برای گسترش فضای استقرار نیروهای اورژانس در پایگاه های مدیریت بحران اشاره کرد؛ به گونه ای که در حال حاضر ۳۰ درصد از فضای که نیروهای اورژانس تهران در آن استقرار دارند از طریق پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران تامین شده است. همچنین تعداد ٢ ساختمان، ۲ زمین همراه با کانکس و ساخت ۵پد بالگرد نیز از دیگر امکاناتی بوده است که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اختیار اورژانس تهران قرار داده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: سازمان همچنین در ساماندهی فعالیت نیروهای داوطلب مدیریت بحران موسوم به « دوام»  برای اجرای طرح‌ ترویجی و آمرانه پیشگیری از کرونا و نظارت بر سلامت در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نقش کلیدی داشته است.

کرمی محمدی عنوان کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط موجود، تعداد ۲۲ پایگاه از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و افراد گروه‌های هدف اعلام‌شده، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سیب وزارت بهداشت نسبت به زمان دقیق واکسیناسیون خود مطلع شوند.

او گفت: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس باشد در اختیار قرار دادن پایگاه‌ها به امر واکسیناسیون می‌تواند از ازدحام افراد مراجعه‌کننده برای تزریق واکسن کاسته و به امن شدن شرایط و محیط واکسیناسیون کمک شایان توجهی کند. همچنین این امر با تسهیل اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف، روند رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی را نیز سرعت می‌بخشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان عنوان کرد: خوشحالیم که با تلاش متخصصین کشورمان در کنار واکسن‌های تولیدشده در سطح جهان برای مبارزه با این ویروس،«واکسن برکت» نیز تولید و  به مرحله سوم تست رسیده است. سازمان ما با در اختیار قرار دادن ۴ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران برای عملیاتی شدن مرحله سوم تست این واکسن  تلاش می‌کند برای هر چه سریع‌تر به ثمر رسیدن این واکسن بومی در کنار متخصصان و کادر پزشکی کشور باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.