×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بررسی مشکلات مردم روستاهای منطقه بید انجیر سرفاریاب

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام  در این بازدید گفت: در این سفر یک روز به همراه مدیرکل محترم کمیته امداد و تعدادی از مسئولان از روستا‌های تل سیاه، چالباغ، اندرون و آبچنار منطقه بیدانجیر در پشته زیلائی بخش سرفاریاب بازدید شد.
عبدالرحمان توفیقییان افزود: در این سفر ضمن آشنایی با مشکلات و نیازمندی‌های مردم این روستاها و تصمیم گیری در خصوص رفع این مشکلات، ظرفیت‌های بالقوه در حوزه های مختلف اشتغالزایی در این روستا‌ها نیز شناسایی شد.
توفیقییان با بیان اینکه متناسب با ظرفیت هر روستا برای ایجاد مشاغل خانگی تصمیم گیری می‌شود، اضافه کرد: با شرایط اقلیمی مناسب این روستا‌ها برای کشاورزی و دامپروری و حمایت از طرح‌های اشتعال زایی و ساخت مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره)، امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد نتایج قابل قبولی درخصوص تولید محصولات، رونق و مهاجرت معکوس اهالی به این روستا‌ها باشیم.
وی ادامه داد: در این سفر مشکلات حوزه‌ی راه و مسیر‌های ارتباطی، بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و عشایری، منابع طبیعی، تامین آب و برق بررسی و راهکار‌های لازم ارائه شد.
توفیقییان ابراز امیدواری کرد: با رایزنی و قول‌های مسئولان و برنامه ریزی‌های انجام شده، بتوانیم بخشی از این مشکلات را به زودی رفع و برای دیگر مشکلات و درخواست‌های اهالی، اقدامات مناسبی را در آینده به انجام برسانیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد هم اهداء بسته‌های معیشتی به همه خانواده‌های نیازمند و بررسی و توجه به مسکن و اشتغال خانوار‌های تحت حمایت این نهاد را از اهداف و برنامه‌های این سفر عنوان کرد و گفت: در بحث مسکن هر یک از خانوار‌های تحت پوشش که دارای پروانه ساخت باشند به کمیته امداد مراجعه کنند تا در قالب تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن استان و سپاه داریم برایشان مسکن ساخته شود.
مبشری افزود: در این طرح یک میلیارد ریال تسهیلات مسکن و یک میلیارد ریال هم بلاعوض به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه در موضوع اشتغال هم راهنمایی و مشاوره‌های لازم برای جوانان و خانواده‌ها و افراد بیکار که در خانواده‌ها تحت حمایت ارائه شده است، اضافه کرد: در صورت مراجعه مددجویان ، یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه با بهره پایین برای اشتغال به آنان پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای  طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم نداریم ادامه داد: تاکنون بیش از پنج هزار طرح اشتغالزایی در سطح استان اجرا کرده ایم و امیدواریم به همت همکاران و همکاری بانک‌ها و شورای اشتغال استان بتوانیم مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را با اجرای طرح‌ها اشتغالزا به خودکفایی برسانیم. 

همچنین در این سفر یک مجموعه  جهیزیه نیز که توسط مسئول بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها  تهیه و تامین شده بود به یک زوج جوان اهداء شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.