×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قدردانی شهرداری تهران از شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی بودجه ۱۴۰۱

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصویب تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: به حمدالله پرونده بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران ساعاتی پیش در صحن شورا با سقف ۵۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بسته شد.

وی با بیان اینکه اولین و مهم ترین نکته این بود که جلسه بررسی منابع، مصارف و تبصره ها، جلسه‌ای  طولانی و سه شیفته بود و بر اساس گفته برخی از اعضا از این حیث بی‌سابقه بوده که در سه شیفت کاری کامل در صحن شورا با حضور شهردار تهران این تبصره ها مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اظهار کرد: این جلسه از ساعت ۹ صبح آغاز شد و با یک فاصله کوتاه ظهرگاهی، در دو شیفت کاری بعدی در بعد از ظهر و شب ادامه پیدا کرد و تا ساعت حدود ۹:۴۵ دقیقه ادامه پیدا کرد.

محمدخانی ادامه داد: مهمترین و پرچالش ترین موضوع که در بودجه سال آینده شهرداری تهران مطرح شد و بحث های مختلفی نیز در این خصوص صورت گرفت، موضوع خزانه واحد بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اعتماد به مدیریت شهری آن را تصویب کردند و یکی از بحث های چالشی بودجه به نتیجه رسید.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: به صورت کلی و با توجه به فضای عمومی صحن شورا یکی از بهترین روزهای شورا و شهرداری تهران شکل گرفت که لازم است  از شخص آقای مهندس چمران، آقای سروری و هیات رئیسه شورا برای مدیریت بسیار خوبی که در جلسه برقرار کردند، قدردانی کنیم. اتفاق مهمی که رخ داد این بود که علی رغم دقت و جدیت اعضای شورا در بررسی تک تک تبصره ها، با تفاهمی که صورت گرفت و گفتگوهای خوبی که اتفاق افتاد چه پیشنهادات شهرداری تهران و چه پیشنهادات شورای شهر تهران، همگی به صورت تفاهم حداکثری در صحن شورا رأی آورد.

وی ادامه داد: در حقیقت تک تک تبصره ها به صورت اجمالی رأی آورد، به حمدالله اعتماد بسیار بالایی به شهردار تهران در جلسه وجود داشت و اصلاحیه هایی که از طرف شورا مطرح شد نیز همگی مورد پذیرش شهرداری قرار گرفت و شهرداری نیز از این اصلاحیه ها استقبال می کرد.

محمدخانی با اشاره به کار تخصصی کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران در بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، گفت: همه کمیسیون ها به ویژه کمیسیون بودجه شورا در یک ماه گذشته تلاش شبانه روزی را انجام دادند که نتیجه بسیار خوبی حاصل شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه این هم افزایی و مفاهمه مشترکی که بین شورای شهر و شهرداری تهران در بخش های مختلف بودجه بود حاصل بررسی تخصصی کمیسیون بودجه شورا بود که توانسته بود موضوع را به یک وفاقی برساند، اظهار کرد: دو محور اصلی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران، بحث عدالت محوری و شفافیت است که در یکی از آن ها موضوع خزانه واحد، بحث شفافیت خود را نشان می دهد و البته موارد بسیار دیگری هم در تبصره های بودجه عنوان شده است.

وی با بیان اینکه  موضوع کاهش شکاف مناطق بالا و پایین شهر در تخصیص بودجه‌های عمرانی و توجه به مناطق جنوبی یکی از موضوعات محوری است که می تواند بحث عدالت را تا حدودی بهبود ببخشد، تاکید کرد: اولویت اصلی بودجه حمل و نقل بود که رقم آن فاصله معنا داری با سایر حوزه ها دارد، پس از آن طرح های عمرانی و بعد از آن خدمات شهری است، موضوع توجه به حقوق پرسنل شهرداری نیز در لایحه بودجه نگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده که خبرهای خوبی را برای پرسنل شهرداری تهران به همراه خواهد داشت.

محمدخانی در خصوص رضایت شهرداری تهران از روند تصویب تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: دقت اعضای شورا نسبت به تمامی بندهای تبصره های بودجه بسیار بالا بود و اصلاحات متعددی نیز از سوی اعضای شورا در برخی تبصره ها اعمال شد و حتی در سقف بودجه نیز به نسبت بودجه پیشنهادی شهرداری تهران که ۵۶ هزار میلیارد تومان بود، حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان کاهش داده شد، اما در مجموع شهرداری تهران به دلیل تعامل بسیار بالایی که اعضای شورا داشتند و دقت نظری که در بندهای مختلف وجود داشت و مفاهمه ای که درباره سیاست های کلان مدیریت شهری وجود داشت، شهرداری تهران از کلیت بودجه راضی است.

به گفته وی، در همین راستا صمیمانه از اعضای شورا برای تلاش و کمکی که در تحقق این بودجه عدالت محور و شفاف داشتند، صمیمانه سپاسگزاریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.