×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

هیچ خدمتی در حوزه اتوبوسرانی در میدان تجریش حذف نشده است

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک در گفتگو با خبرنگار شهر درباره جمع‌آوری پایانه اتوبوسرانی تجریش گفت: این اقدام در قالب اجرای طرح ساماندهی میدان تجریش انجام شده و صورتجلسه آن نیز به امضای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور رسید.

او افزود: کار مطالعاتی این اقدام بیش از یک سال طول کشید و مشاور انجام پروژه سناریوهای مختلف را معرفی کرد که پس از بررسی آنها سناریوی جمع آوری پایانه نهایی شد.

موسوی با تاکید بر این نکته که هیچ خدماتی را در این نقطه حذف نکردیم و شهروندان همچنان با همان کیفیت قبل از خدمات برخوردارند، ادامه داد: تفاوت ایجاد شده این است که قبلاً دپوی اتوبوس ها را در نقطه پایانه شاهد بودیم که باعث آلودگی های زیست محیطی و صوتی بود که اکنون این اتوبوس‌ها در قالب چند ایستگاه در اطراف میدان تجریش و قدس همچنان در حال خدمات رسانی هستند و هیچ خطی حذف و هیچ اتوبوسی جمع نشده است.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه فضای آزاد شده به عنوان یک قلمرو عمومی و فضای سبز و باز مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: در واقع یک فضای بی دفاع شهری با مشکلات اجتماعی و یک نقطه جرم‌خیز تبدیل به یک فضای شهری می‌شود که قابلیت انجام رویداد های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را دارد و امیدواریم با حل مشکلات اجتماعی، تجهیز مبلمان شهری و نورپردازی به محلی امن برای شهروندان تبدیل شود.

او در ادامه با بیان اینکه طرحی که به عنوان ساماندهی میدان تجریش اجرا می شود در قالب طرح بزرگتری به نام پیاده راه خیابان شهرداری و اجرای قدمگاه صالحیه قرار دارد، گفت: یکی از مشکلات میدان تجریش ورودی امامزاده صالح و بازار تجریش پایانه اتوبوسرانی بود که با جمع‌آوری و ساماندهی آن به سمت اجرای طرح قدمگاه صالحیه می رویم و با این اقدام عملا این طرح آغاز شده است.

موسوی توضیح داد: با انجام طرحی در قالب خیابان کامل در خیابان شهرداری و ساماندهی پایانه تجریش، این پایانه تبدیل به میدانگاه فرهنگی خواهد شد که سلسله مراتب تشرف به امامزاده صالح در آن رعایت و کیفیت فضای شهری ارتقا پیدا کند و قلمرو عمومی توسعه یابد.

پیش از این نیز شرکت اتوبوسرانی اعلام کرده بود که با جمع آوری پایانه اتوبوسرانی میدان تجریش مبدا خط ۲۲۵، پایانه تجریش – پایانه شهید دستواره به ابتدای خیابان شریعتی مسیر شمال به جنوب، مقصد خطوط ۲۱۸ میدان درکه-پایانه تجریش و خط ۲۱۹ جماران- پایانه تجریش به پایانه مینی بوسرانی واقع در ضلع جنوبی میدان تجریش و مقصد خطوط ۲۲۰ ازگل- پایانه تجریش و ۲۹۸ شهرک قائم-پایانه تجریش به خیابان گوگل واقع در ضلع جنوبی میدان تجریش و مقصد خط ۱۰۷ میدان راه آهن-پایانه تجریش به ضلع جنوبی میدان تجریش منتقل شد.

خبرنگار: علی سی پی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.