×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طرح آبرسانی روستایی به ۳۹ روستا در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با هجدهم بهمن ماه ۴۸۰ طرح‌ آبرسانی روستایی به‌منظور بهره‌مندی افزون بر ۷۰ هزار خانوار روستایی از آب سالم و پایدار با اعتبار ۵۵۱ میلیارد تومان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز دوشنبه در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح آبرسانی در قالب ۱۳ ریز پروژه به ۳۹ روستای این استان با جمعیت ۱۶هزار و ۸۱۵ نفر در قالب پنج هزار و ۳۸ خانوار به صورت مستقیم و ۱۱۰ روستا نیز به صورت غیر مستقیم از آب آشامیدنی مناسب برخوردار می‌شوند.

عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: براین اساس احداث ۴۴ کیلومتر خط انتقال، ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع و معادل یکهزار متر مکعب مخزن بتنی ذخیره آب به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که از زیرشاخه‌های سپاه است واگذار شده که در استان بوشهر با همت نیروی دریایی سپاه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان به اجرا در آمده است.

به گفته حمزه پور از مجموع ۶۲۱ روستا با ۲۹۱هزار و ۹۰۲ نفر جمعیت در استان بوشهر ۵۱۶ روستا با ۲۸۷هزار و ۲۵۹ نفر معادل ۹۸ درصد از آب آشامیدنی مناسب برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر یادآور شد: از مجموع روستاهای این استان در زمان حاضر عملیات آبرسانی به ۱۸۹ روستا به صورت سیار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر حجم مخازن آب موجود در روستاهای استان بوشهر ۸۲هزار و ۵۲۵ مترمکعب، طول خط انتقال ۲ هزار کیلومتر و شبکه توزیع سه هزار و ۱۵۰ کیلومتر است.

حمزه پور منابع تامین آب روستایی استان بوشهر را ۶۴حلقه چاه، ۹دهنه چشمه و ۶ منبع آب دیگر شامل خط انتقال از خط آبرسانی کوثر و کازرون، آب شیرین کن و رودخانه عنوان کرد.

وی گفت: تامین نشدن منابع آب کافی، هدررفت زیاد آب به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و شبکه و تامین آب از منابع خارج از استان از جمله مهمترین مشکلات شرکت آب و فاضلاب بوشهر است.

حمزه پور، شمار مشترکان آب روستایی استان بوشهر را ۱۱۱هزار و ۱۰۷ مشترک عنوان کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.