×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در مذاکرات وین موضع انقلابی و اقتدار مبتنی بر عقلانیت ما آمریکا را تسلیم کرد

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک دهه فجر، بیان کرد: امید است که خداوند به ما توفیق دهد تا در ادامه راه شهیدانی که با نثار خون خود علت به سرانجام رسیدن انقلاب شدند، بتوانیم به تکلیف خود برای استمرار انقلاب عمل کنیم. اسقف کاپوچی در یک زمانی گفته بود که اینکه می‌گویید انقلاب، اسلام را زنده کرد، جمله اشتباهی است؛ انقلاب دین و مسیحیت را زنده کرد. انقلابی که با حضور و ورود، دو قدرت حاکم بر دنیا را مجبور به کرنش در مقابل خود کرد، انقلابی است که با آموزه‌ها و جوهره دینی بر سر کار آمده است

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: در زمانی‌که یکی از قطب‌های حاکم بر دنیا، دین را افیون و مخدر توده‌ها می‌دانست، دین با شادابی و نشاط توانست یک ملت را به پای قیام و نهضت بیاورد تا فرآیندی ایجاد شود که منجر به پیروزی بر اراده قدرت‌های جهانی شود.

سروری با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست  قدرت‌ها را با یکدیگر آشتی دهد تا قدرت شرق و غرب در مخالفت با انقلاب، همصدا شوند، عنوان کرد: اما این انقلاب بدون اینکه از روش‌های متعارف استفاده کند، با صراحت و شجاعت کامل از ابتدا اعلام کرد که انقلاب ما، نه شرقی و نه غربی است و به هیچ یک از بلوک‌های قدرت وابسته نیست؛ این افتخار بزرگی است که انقلاب اسلامی به ایرانیان داد؛ مردمی که اسیر اراده غربی ها و شرقی‌ها بودند.

وی ادامه داد: به یاد بیاوریم که تمام حاکمیت ایران از شاه و مجلس گرفته تا دولت، اراده کردند که بحرین را حفظ کنند اما همان روز انگلستان در برابر اینکه بحرین استان چهاردهم شناخته شده بود، اعلام موضع کرد و به ایران گفت که باید این موضوع منتفی شود؛ شاه با ذلت تمام مجبور شد که حاکمیت ایران  بر بحرین را نفی و بحرین را از ایران جدا کند؛ فقط برای اینکه انگلیسی‌ها یک تشر زده بودند. امروز مشاهده می‌شود که ایران با قدرت در مقابل تمام اراده‌های باطل قدرت‌های بزرگ جهان ایستاده است.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مذاکرات وین، تقابل دو دیدگاه بود، توضیح داد: یک دیدگاهی که معتقد بود برای راضی کردن قدرت‌ها باید به آن‌ها امتیاز داد و دیدگاهی دیگر که معتقد بود باید با اقتدار روی مواضع ایستاد و با اقتدار حق را گرفت. روز گذشته وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که نتایج شگفت انگیزی در مذاکرات وین حاصل شده است؛ این شگفت انگیز را آن‌ها می‌گویند و نه تیم ایرانی. ایران اعلام کرده است که حتماً باید راستی آزمایی شود. اینکه امریکا باید ۱۲میلیارد دلار به صورت کیفی به ایران تحویل دهد را پذیرفته‌ است. همچنین پذیرفته‌اند که به مذاکرات برگردند اما با شرایطی که ایران به آن‌ها دیکته می‌کند؛ نگاه اقتدار مبتنی بر عقلانیت پاسخ می‌دهد. ما بر اساس یک موضع انقلابی حرکت می‌کنیم.

سروری با بیان اینکه دهه اقتدار، انقلاب و نورانیت مشارکت‌های اجتماعی را به همه ایرانیان تبریک می‌گوییم، افزود: هرجا که از اصول عدول کردیم، دچار مشکلات جدی شدیم. شهادت مظلومانه یکی از پلیس‌های کشور در مقابل اراذل و اوباش، یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌هایی بود که مردم مشاهده کردند.

وی همچنین گفت: امنیت بدون اقتدار یک لطیفه است؛ امنیت نیازمند اقتدار است و باید این اقتدار حاصل شود. مجلس انقلابی موضع انقلابی در برابر این حادثه گرفت و موضع خودش را برای تصویب یک طرح اقتدارآفرین برای امنیت کشور و پلیس اعلام کرد. هرجا که امنیت ضربه می‌خورد باید جستجو کرد که اقتدار در چه وضعیتی قرار دارد؛ هرجایی که اقتدار تضعیف شود، امنیت متلاشی می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به قتل فجیع یک زن اهوازی به دست شوهرش، گفت: امید است که با درایت و پیگیری  و قرار دادن ضوابط و قوانین سختگیرانه از اتفاقات این چنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.