×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام با حضور وزیر کشور تشکیل شد/ تاکید وحیدی بر اولویت بندی مشکلات و کمک از بخش خصوصی برای رفع آنها

 
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی عصر جمعه هشتم بهمن در جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام اظهار داشت: متاسفانه مشکلات در این شهرستان انباشته شده است و مشخص نیست که چرا مسئولان در ادوار گذشته به این مشکلات رسیدگی نکرده‌اند.
 
وی افزود: اما هم اینک فرصت به ما رسید و باید با حرکت جهادی و بسیجی‌وار، این مشکلات را برطرف کنیم و طبق یک برنامه اصولی، مشکلات را اولویت بندی کرده و از بخش خصوصی نیز برای برطرف شدن آن کمک بگیریم.
 
وزیر کشور به معضل زباله و پسماند به عنوان بزرگترین مشکل شهرستان رشت اشاره و بیان کرد: این مشکل گرچه بزرگ است اما می‌توان با روحیه جهادی آن را کاهش و برطرف کرد و همچنین در خصوص سد لاستیکی و همچنین تعریض جاده نیز، کار سخت و دشواری وجود ندارد و باید همت کرد که در این راستا نیز دولت حمایت می‌کند.
 
وحیدی اضافه کرد: با وجود اینکه گیلان یکی از حاصلخیزترین استانهای کشور در بخش کشاورزی اسیت، این استان مشکل آب دارد که باید در این راستا، ابتکارات و خلاقیت هایی انجام شود تا این مشکل نیز برطرف شود.
 
وی بیان کرد: برای برطرف کردن معضل کم آبی در استان گیلان به خصوص در شهرستان رشت، باید از شرکت های دانش بنیان و همچنین دانشگاه ها کمک گرفت تا مشکل کمبود آب برطرف شود و همچنین اجرای کامل طرح تجهیز و نوسازی اراضی نیز برای این امر مناسب است.
 
وزیر کشور به طرح تصفیه خانه فاضلاب رشت نیز اشاره و اظهار کرد: باید با استفاده از ماده ۵۶ ، مشکلات طرح تصفیه خانه فاضلاب رشت برطرف شود تا این معضل نیز کاهش یافته و از نگرانی های مردم کاسته شود.
 
وحیدی به تغییر کاربری زمین نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر کاربری از تهدید آب مهم‌تر است زیرا زمین‌های این منطقه بسیار حاصلخیز هستند و با تغییر کاربری، این زمینها از بین می‌روند که باید جلوی این کار گرفته شود.
 
در جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام که در رشت برگزار شد، علاوه بر وزیر کشور، جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران رشت و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.   

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.