×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اولویت حفظ کاربری زمین و رونق تولید روستاهای تفت

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد جعفری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی تفت افزود: باید برنامه ریزی ها در این شهرستان به سمت توسعه مشاغل خانگی باشد.

وی ادامه داد که در این مورد ظرفیت های خوبی در مورد کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه، پرورش دام های سبک، ماکیان، مرغ تخم گذار خانگی و کاشت گل محمدی وجود دارد.

وی ادامه داد: برندسازی محصول کشاورزی و توسعه سامانه های نوین آبیاری ۲ ضرورت دیگری است که باید در این شهرستان دنبال شود.

رییس جهاد کشاورزی تفت از دهیاران بخش مرکزی شهرستان خواست تا نسبت به تغییر کاربری زمین بی تفاوت نباشند و چشمان خود را نسبت به این گونه موارد نبندند.

وی احیای قنات های شهرستان را بسیار مهم خواند و گفت: هزار و ۷۰۰ رشته قنات در تفت وجود دارد که اعتبار تخصیص یافته دولتی کفایت مرمت همه آنها را نمی کند و باید با خودیاری اهالی و دهیاری ها این کار صورت گیرد.

جعفری تصریح کرد: دامداران لازم است با توجه به حذف ارز ترجیحی برای آنها، نسبت به تهیه «دامدار کارت» با مراجعه به نمایندگی های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام کنند.

همپنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در این نشست گفت: زباله های روستایی به صورت غیربهداشتی جمع آوری و در بیابان رها یا سوزانده می شود که آلودگی خاک، آب های زیرزمینی و هوا را به دنبال دارد.

موسی شمسایی با بیان اینکه رهاسازی زباله ها سبب شد تا دشت ها مملو از کیسه های پلاستیکی باشد، راهکار مقابله با این موضوع را بازیافت زباله ها برای استفاده دوباره عنوان کرد.

همچنین بخشدار مرکزی تفت، وجود سگ های بدون صاحب و رها شده را معضلی بزرگ برای روستاهای شهرستان خواند و گفت: برخی خانواده های روستایی به دلیل ترس از سگ ها نمی توانند از خانه بیرون بیایند.

مصطفی صادقیان افزود: تولید زباله مردم روستا نسبتا کم است آنچه به عنوان معضل پسماند در روستاها وجود دارد برای افراد غیرساکن است که آخر هفته یا روزهای تعطیل به روستا می آیند و از خود به جا می گذارند.

وی فعالیت های معدنی را مشکل دیگر زیست محیطی روستاهای شهرستان  برشمرد و اظهار کرد: خاصیت معادن تخریب محیط زیست است ولی چقدر تخریب؟ آیا محیط زیست نباید بر روی میزان تخریب معادن نظارت داشته باشد؟

سرپرست فرمانداری تفت هم در سخنانی بر کوتاه بودن مدت مسئولیت ها تأکید کرد و گفت: فرصت خدمت همانند« ابر بهاری»است سریع  می گذرد باید قدردان آن باشیم.

محمد دهشیری از دهیاران خواست چالش روستای خود را احصا و اولویت بندی و همراه با راهکار ارایه کنند تا نسبت به رفع آن برنامه ریزی شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.