×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

استقرار ۳۰۶ دستگاه خودرو برف‌روب در پایتخت/ آماده‌باش۱۰ هزار نیروی شهرداری

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص آمادگی مناطق برای شب برفی تهران گفت: امشب سرد ترین شب سال است و برودت هوا تا منفی ۵ درجه می رسد. وزش باد برف را البرز به سمت شهر هدایت می کند. پیش‌بینی ما این است که حداقل تا ۴ ساعت این اتفاق تداوم داشته باشد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه همه مناطق ۲۲ گانه با توجه به سرما و بارش برف در آماده باش کامل هستند، افزود: امکانات آماده است و عوامل هم از جمله نیروهای ستادی و نیروهای عملیاتی حضور دارند تا در صورت نیاز ماشین آلات برف روبی را مستقر کنند.

عطایی ادامه داد: نقاطی که نیاز به نمک پاشی باشد حتما نمک پاشی خواهد شد تا از یخ زدگی و لغزندگی جلوگیری شود.

او با بیان اینکه ۳۰۶ دستگاه ماشین مکانیزه برف روب و نمک پاش در مناطق مستقر هستند، اضافه کرد: ماشین آلات غیر مکانیزه هم به همراه عوامل کارگری در شهر مستقر هستند تا بتوانند در شریان های درجه دو و سه در صورت نیاز حرکت کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: نزدیک به هزار مخزن زرد رنگ در سطح شهر تعبیه شده که در داخل آن ها شن و نمک مخصوص وجود دارد. همچنین در نزدیکی اکثر بزرگراه ها، پل ها، رمپ و لوپ ها مخزن شن و نمک تعبیه شده تا شهروندان در صورت نیاز استفاده کنند.

عطایی همچنین افزود: ۱۰ هزار عوامل کارگری در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز عملیات برف روبی را آغاز کنند. حتی عوامل کارگری فضای سبز با تجهیرات و امکانات برف تکانی هم حضور دارند تا چنانچه بارش برف تداوم پیدا کرد اقدام به برف تکانی از روی درختان کاج و سرو کنند تا از شکستن شاخه ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.