×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ابلاغ آئین نامه انضباط اجتماعی و نظم عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، پوریا محمدیان در حاشیه بیست و هشتمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه هستیم ولی به هر حال در سرفصل‌های هر ساله موضوع حمل و نقل عمومی دیده می‌شود ولی اکنون نیازها بیشتر شده و الان به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که به حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر توجه شود.

وی افزود: مسأله آموزش و فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل عمومی پیش از این نقطه ضعف بود و بر همین اساس سال ۹۹ آئین‌نامه انضباط اجتماعی و نظم عمومی در دولت بر اساس موادی از احکام مربوطه مصوب و ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور بیان کرد: برای ایجاد نظم ترافیکی در حوزه شهری و برون‌شهری در این آئین‌نامه اینکه هر دستگاهی چه نقشی داشته باشد مور توجه قرار گرفت.

محمدیان عنوان کرد: بنابراین بر اساس این آئین‌نامه وزارت کشور در حوزه شهری باید دستوری را تهیه می‌کرد و با رویکرد افزایش ایمنی و ارتقا آن همچنین توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: بر همین اساس اخیراً وزارت کشور ابلاغیه‌ای را برای این آئین‌نامه در نظر گرفت و تکالیف دستگاه‌ها و حوزه‌های شهری مشخص شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور اظهار کرد: سالانه باید گزارش شهرها در این زمینه دریافت و بتوانیم به افزایش ایمنی و ارتقا آن و همچنین توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی دست یابیم که البته این موضوعات فرهنگی و اجتماعی نافی هزینه‌کرد در این حوزه‌ها نیست.

محمدیان خاطرنشان کرد: سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی ۶۰ درصد است و باید اقدامات لازم صورت گیرد تا این ۶۰ درصد به شهرداری‌ها تخصیص یابد و از آن برای رفع نقاط حادثه‌خیز و رفع مشکلات ایمنی در شهرها استفاده کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.