×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

وزیر کشور از مناطق سیل زده جنوب استان فارس بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وزیر کشور بامداد جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان لامرد گفت: همه نهادها، سازمان ها و گروه های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد های مستضعفان، برکت وعلوی ، هلال احمر و نیروهای راهداری، و راهسازی و شهرداری ها هم اینک در  مناطق سیل زده و با قوت پای کار و در کنار مردم هستند.

وی از مسوولان استان فارس خواست در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود امکانات و تامین نیازها و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده اقدام کنند.

وزیر کشور همچنین گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش های غیردولتی و شرکت ها و نهادهای قدرتمند دارای امکانات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی ودیگر ظرفیت های مادی باید در اولویت مسئولان امر در مناطق سیل زده قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه های جهادی، بسیج می توانند تا حدود زیادی برای رفع چالش ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.

وحیدی افزود: مرحله نخست پشتیبانی ها که همان تخلیه آب از منازل ، رساندن اقلام خوراکی ، پوشاک و یا ایجاد اردوگاه های اسکان موقت در مناطق سییل زده و بحرانی بود انجام شده و در گام بعدی بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات در بخش های گوناگون است که این کار نیز باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وزیر کشور اضافه کرد: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت ، مبلغی را نیز به صورت تنخواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت های قانونی برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه ها و به ویژه استانداران باید راه های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

 وحیدی همچنین صبح جمعه ۱۷ دی در دیدار با مردم بیرم لارستان اضافه کرد: امروز در بازدید از مناطق سیل زده بیرم با وزرای راه و شهرسازی، کشاورزی و نیرو به صورت تلفنی صحبت و مشکلات و دردها و عمیق بودن خسارات ناشی از سیل را به آنها گوشزد کردم.

 وحیدی با رصد و بررسی و بازدید میدانی از مناطق سیل زده به ویژه در روستاهای بالاده، آبکنه و محمد قاسمی و کمال آباد و همچنین شهر بیرم از نزدیک با مشکلات و بحران به وجود آمده ناشی از سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیما سال جاری در این مناطق آشنا شد.

وی از روستای آبکنه و سد خاکی این روستا که سیل بخش عظمیی از آن را نابود کرده و با سرریز آب این سد زمین های کشاورزی و خانه های پایین دست نیز دچار آسیب های جدی شده بود، بازدید کرد و دستور داد که از هفته آینده کار بازسازی و اصلاح و استحکام بخشی این سد آغاز شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.