×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تلاش برای اتمام طرح های عمرانی و رفع مشکل املاک فریز شده

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، درباره تذکر یکی از اعضا مبنی بر بی توجهی مدیریت شهری و شهرداری به تذکرات اعضای شورای شهر و بی پاسخی به آنها، گفت: در این زمینه دستورالعمل‌هایی داریم اما به‌طورکلی قاعدتاً باید شهردار و معاونین وی با اعضای شورای شهر در ارتباط باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق و ارتباط در حال حاضر انجام می‌شد یا خیر گفت: این اتفاق کمابیش انجام می‌شود البته گاهی فراموشی‌هایی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: بنده نیز در این باره تذکر لازم را دادم و به شهردار نیز این موضوع را اعلام می‌کنیم.

رئیس شورای شهر درباره املاک فریز شده در مناطق مختلف ازجمله در مناطق ۹، ۱۴، ۱۵ و غیره اظهار داشت: تعدادی از این املاک فریز شده مواردی است که توسط میراث فرهنگی یا دیگر سازمان‌ها و به دلایل امنیتی فریز می‌شوند اما مواردی که توسط شهرداری فریز می‌شوند به دلیل اجرای طرح‌ها است.

چمران ادامه داد: اما گاهی به دلیل طولانی شدن طرح مردم دچار مشکل می‌شوند. تجربه‌های خوبی در این زمینه داشتیم و خریداری و باز کردن املاک اطراف اتوبان امام علی (ع) که طرف ۲ سال انجام شده یکی از تجربه‌های خوب ما است.

وی ادامه داد: در یادگار امام نیز در بخشی که به صورت دو طبقه است، رسیدگی کردیم و نتایج خوبی حاصل شد. در حال حاضر ادامه اتوبان یادگار امام دچار همین مشکل است و برخی املاک خریداری شده اما برخی خریداری نشده است.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: تلاش ما کوتاه شدن طرح‌ها است. آن مواردی که خریداری نشده نیز اغلب مواردی است که فروشنده قیمت بالاتر از حد معمول را اعلام می‌کند.

رئیس شورای شهر ابراز داشت: البته اعلام کردیم که اگر املاکی با قیمت بالاتر از حد متعارف، ریز دانه است خریداری شود تا به مردم کمک شود.

چمران عنوان کرد: البته این فرایند زمان بر است و نتیجه آن طولانی شدن فریز این خانه‌ها است اما تلاش ما و شهرداری کاهش زمان این روند است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.