×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بخش بزرگی از مشکلات آب روستایی همدان حل می‌شود

ب‍ه گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «محمد علی محمدی» در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب همدان چاهی با آبرسانی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه در اراضی «آق‌حصار» حفر شده است ابراز امیدواری کرد که با حفر این چاه بخش عمده‌ای از آب شرب همدان تا اردیبهشت  سال آینده و تکمیل شدن پروژه خط تالوار را حل کند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: با مدیریت منابع، اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری در کنار این خط آبی وضعیت آب شهرستان را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه اعتبار مبادله شده شهرستان همدان ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام شده است گفت: از این میزان ۲۲ درصد تخصیص نقدی و ۷۷ درصد آن تخصیص اسناد خزانه به مدت سه سال است.

محمدی تاکید کرد: اگر هر اداره و سازمانی نتواند سهم خود را از اعتبارات ملی دریافت کند به طور قطع دچار مشکل شده و پروژه‌هایش به تعویق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تاثیرگذاری همچون راه‌آهن و کنارگذرها در شهرستان همدان در حال اجرا است که شتاب‌دهنده توسعه شهرستان هستند افزود: برای تکمیل آن‌ها باید از اعتبارات ملی بهره گرفت.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان گفت: پروژه اتصال خط ‌آهن همدان به ملایر به طول پنج کیلومتر زیرساخت‌های آن با پیمانکار مناسب انجام شده و امیدواریم با تخصیص اعتبار کار به خوبی پیش برود.

محمدی با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن همدان در خور شأن مردم همدان نیست افزود: سفر مستقیم از همدان با قطار به مشهد باعث خوشحالی مردم است اما امکانات و وضعیت کنونی ایستگاه مورد پسندشان نیست.

به گفته وی برای تجهیز و تکمیل ایستگاه راه آهن همدان نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و روشنایی و عریض کردن مسیر دستیابی به ایستگاه هم در دست اقدام است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه کنارگذرها به ویژه کنارگذر غربی برای شهرستان همدان حیاتی است و پیشرفت قابل توجهی دارد افزود: اگر مقدار باقی مانده این پروژه به اتمام برسد خیلی از مباحث در خصوص تردد حل خواهد شد.

محمدی در خصوص تبدیل اراضی کوره‌ای جورقان به شهرک گلخانه‌ای گفت: با انجام این پروژه هم ورودی شهر همدان ساماندهی می شود و توسعه گلخانه ها را با توجه به اهداف پیش رو در بخش کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.