×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جزئیات حادثه برخورد ۲ قطار مترو/ حضور زاکانی در محل حادثه

به گزارش شهر، جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی درباره حادثه برخورد دو قطار خط مترو ایستگاه چیتگر گفت: ساعت ۷:۰۸ دقیقه امروز چهارشنبه یک مورد حادثه برخورد دو قطار خط مترو ایستگاه چیتگر به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می شود و ۳ ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام می شوند.

او افزود: علت این حادثه توسط کارشناسان شرکت بهره برداری مترو اعلام خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: تعدادی از مسافران همان زمان از مترو خارج شدن و آتش نشانان درب های واگن‌های حادثه دیده را باز کردند و مسافران آن واگن ها هم خارج شدند. 

سخنگوی آتش نشانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه شعله وری و آتش سوزی درپی نداشت.

ملکی درباره آخرین وضعیت ایستگاه چیتگر نیز گفت: اکنون شرایط ایمن است و کارشناسان در حال بررسی و اقدامات جهت باز کردن خط مترو هستند.

حال یک مصدوم وخیم است

همچنین خالدی، سخنگوی اورژانس درباره آخرین وضعیت مصدومان گفت: بر اثر حادثه برخورد دو رام قطار مترو کرج – تهران، ١١ نفر از سرنشینان قطارها با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند که متاسفانه حال یک نفر از آنها وخیم است.

وی افزود:۹ نفر از مصدومان هم در محل و به صورت سرپایی مداوا شدند و هم اکنون تمام مسافران دو قطار تخلیه شده‌اند.

شاخ به شاخ دو قطار صحت ندارد

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روزهای قبل در مورد نقص فنی قطار یا خط در این مسیر گزارشی داده شده بود یا خیر،‌گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روزهای قبل در این خط و قطارها نداشته‌ایم خط و قطار هر دو سالم بوده ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می‌شود به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده‌اند صحت ندارد.

تعطیلی متروی کرج-تهران براثر حادثه

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: ساعت ۷:۱۰ امروز قطار شهری کرج-تهران دچار حادثه شد.

باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

حادثه تلفات جانی نداشته است/ افزایش آمار مصدومان

 سخنگوی اورژانس کشور لحظاتی پیش اعلام کرد: تعداد مصدومان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر تهران به ۲۲ نفر رسید این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

حضور معاون شهردار تهران در محل حادثه

شفیعی، معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین ساعات برخورد دو قطار درخط پنج متروی تهران در ایستگاه چیتگر، حضور یافت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت ‌و دستورات لازم در جهت تسریع بازگشایی خط برای جابجایی مسافران صادر کرد.

اکثر مصدومان سرپایی مداوا شدند/ حضور ۱۰۰ اتوبوس برای جابجایی مسافران

عبدالمطهر محمدخانی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره کیفیت حادثه برخورد صبح امروز دو قطار مترو در گفت‌وگو با خبرنگار شهر تأکید کرد: حادثه آن‌طور که دقایق ابتدایی خبر در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به‌صورت «شاخ به شاخ» نبوده؛ بلکه دو قطار از بغل با یکدیگر برخورد داشتند.

او افزود: حسب آخرین اطلاعات دریافتی، در پی بروز حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر و خارج شدن قطار از ریل، ۲۰ نفر از مسافران مصدوم شده بودند که ۹ نفر از آنان با معاینات اولیه مرخص شدند و ۱۰ نفر دچار مصدومیت سطحی شدند، اما وضعیت یک نفر از مصدومین وخیم است.

محمدخانی درباره تمهیدات در نظر گرفته‌ شده برای خدمت‌رسانی به مسافران مترو، اضافه کرد: واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برای جابجایی مسافران این دو ایستگاه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در محل حضور مستقر کرده است. ناوگان تاکسیرانی نیز پس از این حادثه با فراخوانی، رانندگان تاکسی را به ایستگاه متروی چیتگر اعزام کرده است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره بازگشایی مترو گفت: برآوردهای کارشناسان حاکی از آن است که تا ظهر امروز مشکل خط ۵ مترو جهت سرویس دهی به شهروندان برطرف می‌شود.

او در پایان درباره «علت اصلی بروز حادثه» نیز بیان داشت: تیم‌های فنی و کارشناسی درحال بررسی فوری حادثه رخ‌داده هستند و علل بروز این حادثه در دست بررسی است. مراتب به محض نهایی شدن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

* معاون شهردار تهران:تمامی قطارهای متوقف شده در ایستگاه چیتگر تخلیه شده‌اند

شفیعی، معاون شهردار تهران نیز  با بیان اینکه درحال حاضر، اکیپ‌های عملیاتی درحال تخلیه خط ۵ هستند تا در حداقل‌ترین زمان ممکن روال عادی جابجایی مسافران برقرار شود، افزود: برنامه‌های مختلفی برای اجرا وجود دارد اما کوتاه‌ترین زمان برای بازگشایی حوالی ظهر امروز است تا بهره برداری از یکی خطوط با سرعت کم و سرفاصله زمانی بالا آغاز شود.

به گفته شفیعی؛ تمامی قطارهای متوقف شده در ایستگاه چیتگر تخلیه شده‌اند و تنها واگن‌های آسیب دیده باقی مانده‌اند که تخلیه آن‌ها نیاز به امکانات جانبی دارد. درحال حاضر ماشین آلاتی در محل حادثه مستقر شده‌اند تا زمینه سازی تخلیه فراهم شود. پیش از بهره برداری خط حتماً باید یک‌سری مقدمات ایمنی فراهم شود.

زاکانی: تمام گفته‌ها درباره علت حادثه گمانه زنی است

علیرضا زاکانی با حضور در محل حادثه از نزدیک در جریان امور قرار گرفت. تمام گفته‌ها درباره علت حادثه گمانه زنی است و  هیچ دلیل واضحی برای اعلام نتیجه قطعی وجود ندارد. اینگونه سوانح از شرایط پیچیده‌ای برخوردار هستند و بررسی کل اطلاعات قبل و حین حادثه باید مدنظر قرار گیرد. لذا هرچه که تاکنون گفته شده گمانه زنی است. طبق دستوری که صبح امروز دراین‌باره صادر کردم، کمیسیون سوانح هرچه زودتر تشکیل خواهد شد تا علت بررسی شود.

خبر درحال بروز رسانی است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.