×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اصلاح و بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل کارگری در شهرداری های کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، عباس کرکه آبادی با بیان این مطلب گفت: طرح طبقه بندی مشاغل کارگری شهرداری ها و سازمان های تابعه در سال ۷۱ به تائید وزارت کار و امور اجتماعی رسیده و در حال حاضر بیش از یک سوم شاغلین شهرداری های کشور در حوزه کارگری به صورت موقت و دائم مشغول به خدمت می باشند، که توجه به وضعیت حقوق و مزایا و ارتقاء سطح معیشت کارگران خدوم شهرداری ها ضرورت داشته و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور جلسه ای با حضور برخی نمایندگان استانداری ها و شهرداری های کشور تشکیل و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری در طرح مذکور می باشد، مطرح  شد. 

وی افزود: باتوجه به اینکه سطح پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر کارگران در شهرداری های کشور تفاوت دارد، این موضوع نیازمند ایجاد وحدت رویه و همسان سازی حقوق و مزایای آنان در شهرداری های کشور می باشد.

کرکه ابادی همچنین گفت: راهکارهایی به منظور ارتقاء سطح معیشت کارگران در این جلسه ارائه که مقرر شد این موضوع با همفکری، مشارکت و اتخاذ نظر از سایر شهرداری های کشور با توجه به سطح پرداخت حقوق و مزایای فعلی کارگران صورت پذیرد.

وی گفت: از آنجائی که برخی از وظایف مشاغل کارگری در کلانشهرها و شهرداری های کشور علی الخصوص شهرداری های با جمعیت یکصد هزار نفر، به شرکت های پیمانکاری تحت پوشش محول گردیده است، می بایست تمهیداتی صورت پذیرد تا کارگران شاغل در شرکت های پیمانکاری نیز از طرح مذکور بهره مند شود.

 کرکه آبادی اضافه کرد: در این جلسه علاوه بر اصلاح و بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل کارگری، مشکلات و چالش های موجود در بحث حقوق و مزایای شاغلین حوزه آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری ها و همچنین تفاوت بهره مندی مشمولین صندوق های بازنشستگی کشوری و صندوق تامین اجتماعی از سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان آور نیز مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد. 

وی متذکر شد: این جلسات با همکاری و حضور مدیران و نمایندگان برخی از شهرداری های کشور تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.