×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بررسی آخرین وضعیت قطار شهری ها با حضور معاون اول رییس جمهور/ تاکید بر استفاده از توان داخل برای پیشبرد پروژه های ریلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معاون اول رییس جمهوری،‌ در این جلسه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و معاون امور شهرداری های این سازمان ، گزارشی از پروژه تأمین واگن مترویی در کشور و همچنین وضعیت خطوط متروی در دست ساخت و بهره برداری ارائه کردند و مقرر شد با رفع مشکلات بانکی و برخی چالش ها و موانع  موجود، تأمین واگن های متروی مورد نیاز در شهر تهران، کلانشهرهای کشور و حومه تهران هر چه زودتر نهایی شود.

«طرح تأمین ۲۰۰۰ واگن شهری» برای شهر تهران و حومه تهران از دیگر تصمیمات این جلسه بود و مقرر شد، پروژه ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران از این طرح هر چه زودتر عملیاتی شود و در همین راستا و رفع نیاز بخشی از ۶۳۰ واگن مورد نیاز تهران، قرارداد ساخت سالانه ۱۰۵ دستگاه واگن بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با شرکت های داخلی نهایی شود.

همچنین در این جلسه در خصوص  مشکلات و موانع بر سر راه قرارداد تأمین ۳۱۵ واگن مترو در شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز بحث و تبادل نظر شد.

دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به دانش و توانایی جوانان و شرکت های دانش بنیان ایرانی در ساخت واگن قطارهای درون شهری تأکید کرد: جوانان ایرانی با وجود تحریم ها و مشکلات توانسته اند دانش ساخت واگن و سیستم رانش واگن را به صورت کاملاً بومی در اختیار داشته باشند که این دستاورد می تواند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، بر همین اساس باید نیاز کشور در زمینه تأمین واگن از شرکت های داخلی فراهم شود.

دکتر مخبر با تأکید بر اینکه باید در طرح های توسعه ای ریلی کشور منافع مردم و سایر بخش ها تأمین شود، از وزارت راه و شهرسازی خواست تا هر چه سریعتر طرح جامع توسعه راه آهن کشور را بر اساس رفع نیازهای حمل و نقل درون و برون شهری و همچنین باربری کشور تدوین  کند.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.