×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اصلاح ۱۳ تقاطع بزرگراهی در نیمه اول ۱۴۰۱/حذف تخفیف ۲۵ درصدی عوارض نوسازی در بودجه سال آینده

به گزارش خبرنگار شهر، صبح روز دوشنبه -۲۲ آذر ۱۴۰۰- علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح «فاز نهایی پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر و بهره برداری از پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار» در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پروژه اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است. حدود ۹۸ تقاطع باید اصلاح شوند که هزینه آن با تملکات حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. ۱۳ دستگاه تقاطع در برنامه ۶ ماهه نخست قرار گرفته است.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: امید است که حداکثر ظرف مدت سه سال، ۷۳۷ کیلومتر مسیر ترافیکی برای شهروندان کاهش داده شود. زمانی‌که صحبت از نزدیکی و کاهش ۷۰۰ کیلومتر مسیر می‌شود، موضوعاتی نظیر آسایش شهروندان، کاهش ترافیک، هوای پاک و صرفه جویی در مصرف سوخت و … به میان می‌آید و تمامی موارد مذکور بر شهر تأثیر خواهد گذاشت. تمامی نقاط گلوگاهی بزرگراه‌ها و معابر طی دو ماه گذشته بررسی و تعیین شده است.

معرفی مقدمه سازان تخلف مجتمع علاءالدین به تخلفات اداری

زاکانی درباره تخلف مجتمع تجاری علاء الدین، بیان کرد: این موضوع میراثی است که از گذشته وجود دارد. ناظر به اتفاقی که رخ داده بود، قاعده جدیدی دنبال می‌شد تا بتوانند ساخت و ساز جدید دیگری هم داشته باشند. این موضوع مبتنی بر یک تخلف بود که بنده با کسانی‌که مقدمه آن را فراهم کرده بودند، برخورد کردم و به تخلفات اداری معرفی شدند. این تخلف در گذشته در درون شهرداری شکل گرفته بود و مقدمه آن صدور حکم دستگاه قضایی به ساخت و ساز جدید بود. صاحبان این مجتمع باید نسبت به ایمن سازی و استحکام اقدام کنند. گام‌هایی در این مسیر برداشته شده که باید در ادامه اقدامات بهتر و بهینه‌تر باشد.

زمان پرداخت عوارض نوسازی با ۲۵ درصد تخفیف تمدید نمی‌شود

او درباره تخفیف عوارض نوسازی، توضیح داد: شورای اسلامی شهر تهران از سه روز گذشته تخفیف ویژه‌ای برای عوارض نوسازی شهروندان قائل شده است. این موضوع تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت و دو ماه هم دراختیار شهرداری قرار گرفته تا بتواند آن را تمدید کند. بنده این دو ماه را تمدید نخواهم کرد و متقاضیان از ۲۵ درصد تخفیف استفاده کنند چرا که اعتقادی به این جنس اقدامات نداریم. این فرصت بسیار خوبی است تا متقاضیان عوارض نوسازی خود را با ۲۵ درصد تخفیف تا یک ماه آینده پرداخت کنند. سال آینده این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ حذف خواهد شد. این فرصت تکرار شدنی نیست و متقاضیان فرصت را ارزشمند بشمارند.

جبران مافات گذشته دولت از طریق ارائه تسهیلات مختلف به شهرداری‌ها

شهردار تهران درباره کم توجهی بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به شهرداری‌ها، بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ به واسطه اینکه عوارض مالیات بر ارزش افزوده از ۳ درصد به ۴ درصد تغییر کرد، آورده‌ای برای شهرداری‌ها در برداشت. از طرفی هم دولت تأکید کرد که از طریق تسهیلات مختلف بتواند جبران مافاتی داشته باشد بنابراین در بودجه چهارچوب‌هایی ناظر به فاینانس و … گذاشته شد. بودجه ارائه شده اولیه در دولت یک شکل داشت و بودجه بعدی پس از تغییرات اعمال شده، شکل دیگری به خود گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.