×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بیشترین درخواست مردم از شهرداری در حوزه خدمات شهری است

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در بیست و ششمین جلسه شورا گزارشی درباره طرح تحول در نگهداشت شهر ارایه کرد و گفت: دستورالعمل طرح تحول نگهداشت شهر توسط شهردار تهران در تاریخ ۸ آبان ابلاغ و اجرای طرح از ۲۲ آبان آغاز شد.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره داده های وارد شده به تفکیک معضلات و مشکلات احصا شده و اعلام شده از سوی مردم در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ بیان کرد: در این سامانه ها  سهم داده های ثبت شده مربوط به هر معاونت متفاوت است که ۵۶/۴ درصد سهم معاونت خدمات شهری، ۸/۶ درصد سهم معاونت فنی و عمرانی، ۸/۸ درصد سهم معاونت شهرسازی و معماری، ۹/۱ درصد سهم معاونت حمل و نقل و ترافیک و  ۱۷/۱ درصد سهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است.
نظری ادامه داد: مجموع داده های ثبت شده مربوط به معاونت های شهرداری تهران در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷،  ۳۴ هزار و ۳۴۸ داده است که حوزه خدمات شهری با ۱۹۳۶۶ داده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
او درباره پراکندگی داده های سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سطح مناطق به ترتیب اکثریت داده ها گفت: بیشترین داده ها در حوزه خدمات شهری در مناطق ۲، ۱۵ و ۱۸ است. حوزه فنی و عمرانی در مناطق ۴ و ۱۶، حوزه حمل و نقل ترافیک در مناطق ۱، ۴، ۶، ۱۵، ۹ و ۲۱، حوزه امور اجتماعی و فرهنگی در مناطق ۱، ۱۱ و ۱۸ و حوزه شهرسازی و معماری در مناطق ۱، ۱۰ و ۲۱ بیشترین میزان داده را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درخصوص اهم خدمات انجام شده درحوزه خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: نطافت و شستشوی مخارن و زیر مخزنی، تامین روشنایی نقاط بی دفاع شهری، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.
نظری ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی هم شناسایی و ساماندهی کودکان زباله گرد،شناسایی و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و نظارت بر نگهداشت اماکن، فضاها و بناهای ورزشی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.
او عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، لکه گیری آسفالت و ساماندهی جدول ها، هم سطح سازی دریچه ها و رفع نواقص علائم ترافیکی از اقدامات مهمی است که این معاونت‌ انجام داده است.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: رفع نقص حصارهای کارگاهی، جمع آوری سد معبر ساختمانی و پاکسازی حاشیه کارگاه های ساختمانی از اهم اقدامات حوزه شهرسازی و معماری است.
نظری درباره مراحل فرآیند ارزیابی طرح تحول نگهداشت شهر ذکر کرد: اخذ گزارش از میزان رضایت شهروندی در سامانه های نظارت مردمی ۱۳۷ و ۱۸۸۸، بررسی میدانی و مصاحبه با معتمدین محلات و شورایاری ها، نظارت و کنترل عملیات اجرایی و تحولات خدمات ارائه شده در سطح شهر توسط ناظرین شهرداری و درنهایت تحلیل و جمع بندی کلیات طرح و رفع نواقص احتمالی مراحلی است که در این طرح طی می شود.
او با بیان اینکه اعتبارات نگهداشت شهر در مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: سهم معاونت فنی و عمرانی از اعتبارات ۳۹ درصد، معاونت خدمات شهری و محیط زیست ۲۹ درصد، معاونت حمل و نقل و ترافیک ۲۱ درصد، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ۹ درصد و سهم معاونت شهرسازی و معماری ۲ درصد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.