×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جلسات شورای شهر در شرایط خاص و بحرانی به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر در توضیح این طرح گفت: ما در آیین نامه ملاک عمل شورای شهر بندی داریم که می گوید جلسات شورا باید در محل شورا تشکیل شود. برداشت از این بند این است که جلسات غیر حضوری و مجازی را نمی توان برگزار کرد. این تبصره می خواهد این موضوع را میسر کند و اعلام کند که در شرایط بحران و غیره اگر هیت رئیسه تشخیص داد، جلسات رسمی و فوق العاده به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: مجموع روابط حاکم بر جلسه از جمله تعداد حد نصاب برای رای گیری و غیره، در جلسات مجازی نیز برگزار خواهد شد. کمیسیون حقوقی این لایحه را به دلیل حدود صلاحیت شورا رد کرده است. به نظر می رسد با توجه به دستور العمل سال گذشته، هیت تطبیق ممکن است مخالفت نکند. لذا از همکاران می خواهم که به این لایحه رای مثبت دهند.

اعطا توضیح داد: کمیسیون حقوقی اعلام کرده برگزاری جلسه مجازی در بحران ها و شرایط خاص در قوانین بالا دستی در نظر گرفته می شود و نیازی به تغییر در آیین نامه داخلی شورا نیست.

سپس حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: در کمیسیون حقوقی جلسه‌ای برای این موضوع برگزار نشده است. بنده عضو این کمیسیون هستم و هیچ جلسه‌ای برای این منظور برگزار نشده است. البته بنده با نظر آقای اعطا موافق هستم. اما به طور کلی طبق قانون جلسات مجازی شورا هم در محل شورا برگزار می شود و ما خلاف قانون عمل نکرده ایم.

نظری تصریح کرد: به علاوه با توجه به اینکه حکم ستاد ملی کرونا در قالب قانون است، ما طبق حکم این ستاد عمل کرده ایم. لذا دلیلی بر تصویب این مصوبه نیست.

اعطا نیز در پاسخ به نظری گفت: جلسه کمیسیون حقوقی سه بار تشکیل شد و از شما دعوت شد اما شما حضور پیدا نکردید و جلسه به حد نصاب نرسید.

در نهایت نظر کمیسیون حقوقی مبنی بر برگزاری جلسات مجازی در شرایط خاص و لایحه مذکور نیز با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.