×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۳۰۰ پنل خورشیدی به عشایر خراسان شمالی تحویل شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی خانی اظهار داشت: عشایر برای تامین هر دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی ۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می کنند که معادل ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز آن بوده و مابقی به وسیله دولت تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین هر دستگاه  پنل های خورشیدی ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تامین کرده است خاطرنشان کرد: برای تامین ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون ۵۵۰ خانوار عشایری کوچ رو در استان از مزایای پنل خورشیدی بهره مند هستند.

وی افزود: سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری استان، کوچ رو  هستند که شماری از آنان موفق به دریافت پنل خورشیدی شده اند و بر این اساس اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار دیگر هنوز این تجهیز را دریافت نکرده اند. 

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: امید است بتوانیم به تامین پنل های خورشیدی برای عشایر استان سرعت دهیم.  

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که با داشتن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تامین می‌شود.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.