×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فعالیت۱۴ هزار نیروی شهرداری برای نظافت شهر

به گزارش خبرنگار مهر، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: وظیفه شهرداری، نظافت شهر و تمیز کردن آن است اما باید این فرهنگ‌سازی در میان مردم برای عدم آشغال ریختن نیز انجام شود.

وی با اشاره به نقش رسانه در این زمینه گفت: رسانه‌ها می‌توانند علاوه بر کمک در این فرهنگ‌سازی، از ایجاد بحران در شهر جلوگیری کنند.

بهرامی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار نیرو و کارگر در زمینه رفت‌وروب و نظافت شهر فعالیت می‌کنند که این عدد برای شهر تهران بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به پارک‌ها نیز عنوان کرد: در مجموع ۲۳۰۰ پارک و بوستان در سطح شهر تهران وجود دارد که شهرداری در برخی از این پارک‌ها به دلیل زیبایی فصل پاییز و برگ‌ریزان، برگ‌ها را جمع‌آوری نکرده تا مردم بتوانند از این زیبایی استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: در سال‌های قبل در تهران دو میلیون نقطه تجمع زباله داشتیم که اکنون به ۵۰ هزار نقطه رسیده و تلاش خواهیم کرد که با کاهش این نقاط، آنها را به ۱۰ هزار عدد برسانیم.

بهرامی در خصوص زباله‌گردی نیز گفت: در زمینه زباله‌گردی نیاز به تغییر شیوه مدیریت پسماند داریم و شهرداری باید زیرساخت‌های تفکیک زباله را برای شهروندان فراهم کند.

وی تصریح کرد: اولین پروژه MRF (ایستگاه میانی پسماند) تا ۴۵ روز دیگر در سه منطقه تهران افتتاح می‌شود و تا حدود ۸ ماه آینده ۱۲ منطقه تهران دارای این سیستم خواهند شد. در نتیجه در این مناطق زباله‌گردی نخواهیم داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.