×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تصویب لایحه ای برای جلوگیری از تخلف سازندگان در ایجاد نورگیر

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه «اصلاحیه بند (۳-۱) ماده (۳) مصوبه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق» در جلسه علنی امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا مهدی عباسی عضو شورای شهر در توضیح این لایحه گفت: ما در پهنه R۲۵۱ به دلیل توده گذاری نقشه‌های ساختمانی نورگیرهای کاذب را ارائه می‌دادیم و در نهایت منجر به یک آشفتگی می‌شد و مالکین به سمت برخی تخلفات ساختمانی می‌رفتند.

وی افزود: در همین راستا بافتی در گذشته در این زمینه شکل گرفته بود که شهرداران به صورت ۶۰ درصد نقشه‌ها را لحاظ می‌کردند و برای یکسانی جمعیت ایجاد شود و جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود، شهرداری لایحه‌ای تنظیم کرده است.

عباسی بیان کرد: نتیجه این لایحه بر این شد که به کمیسیون‌های مناطق به استثنای منطقه ۱ اجازه داده می‌شود در پیشروی ۶۰ درصد افزایش تراکم ساختمانی را بدون اضافه طبقه ملاک عمل قرار دهند.

سپس احمد کاشانی در این خصوص گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات منطقه ۱۲ بافت فرسوده و همین مشکل است. این لایحه به رفع مشکلات بافت فرسوده هم کمک خواهد کرد به علاوه سازنده‌ها نیز ضرر نخواهند کرد و در ساخت پیش قدم می‌شوند.

سپس ناصر امانی در موافقت با این لایحه گفت: این امر یکی از بهترین لوایح با پیوست عدالت است چراکه در آن به مناطق محروم و فرسوده نیز توجه شده است.

در نهایت این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.