×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

«کارمحوری» الگوی انتخاب شهرداران مناطق است

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در جلسه شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه که صبح امروز -یکشنبه ۲۳ آبان- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سجاد محمدعلی نژاد مشاور و مدیر کل حوزه شهردار، رضا محمدی مدیر کل حوزه امور مناطق، محمد مقدم سرپرست حراست کل شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۲۲گانه برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) گفت: در ابتدا باید تشکر کنم از شهردارانی که در بارندگی های اخیر خوش درخشیدند و با پای کار بودنشان نشان دادند که شروع خوبی دارند و امیدواریم که امتداد خوبی را داشته‌باشند. از شهرداران سابق نیز صمیمانه قدردانی و برای شهرداران جدید نیز آرزوی موفقیت دارم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: تلاش کردیم که پس از تشکر و قدردانی از شهرداران سابق، سکان را به شهرداران جدید واگذار کنیم. از شهرداران جدید خواستم که تکریم شهرداران قدیم را داشته باشند. همچنین به همه شهرداران برای رسیدن به الگو و شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» و رویکرد «کار محوری» برای حرکت به سمت این الگو تاکید کردیم.

نظری ادامه داد: در انتصاب شهرداران جدید که تاکنون در ۲۱ منطقه انجام شده،  بیش از ۷۰ درصد انتصابات از داخل شهرداری و ۳۰ درصد باقیمانده نیز مرتبط با حوزه شهرداری هستند. همه این شهرداران دارای اخلاق و منش اسلامی هستند و الگوی آنها کارمحوری است.

او اضافه کرد: از همه شهرداران خواسته بودیم در بارندگی های اخیر آمادگی کامل را داشته‌ باشند. علاوه بر این برای حضور «قرار خدمت» در مناطق مختلف نیر باید شهرداران آمادگی کامل را داشته باشند. از دغدغه های مشترک شهرداران بحث انتصاب معاونین و شهرداران نواحی شان است. بر همین اساس از آنها خواستیم برای انتصاب معاونین با معاون مربوطه هماهنگ کنند تا پس از آن آنها را در سیر کانون ارزیابی قرار دهیم و دستور العملی تهیه شود که طبق آن اقدام کنند. 

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران بیان کرد: موضوعات‌ زیادی در مناطق مختلف احصا کردیم که چند مورد اشتراک و فراوانی دارد از جمله کمبود پارکینگ که باعث ترافیک و پارک های حاشیه ای شده  و برای حل این مشکل پیش بینی پارکینگ های زیر سطحی ، رو سطحی و احداث پارکینگ های عمومی پیشنهاد می شود. همچنین موضوعاتی مانند فرسودگی معابر و انهار مناطق، پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران، بافت فرسوده و خطر پذیری این بافت‌، ارتقا و حفظ شان سرمایه انسانی، عدم نگهداشت پلهای عابر پیاده ، وجود جانواران مضر و مزاحم ، تبدیل نقاط بی دفاع به جاهای امن و عدم حمایت قانونی از ماموران شهرداری از دیگر موارد و موضوعات مشترک بین مناطق است که باید به آنها رسیدگی شود.

ضرورت اصلاح قراردادهای حوزه پسماند 
در ادامه این جلسه رضا محمدی مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران عنوان کرد: طرح نگهداشت شهر قرار است چالش‌های بسیاری را در امور شهرداران مناطق حل کند. در حوزه عمرانی این طرح نگهداشت، پیمانکاران را پای کار بیاورد. قرار است فضای سبز و خدمات شهری  را جدی بگیریم و پیمانکاران نیروهای خود را در این حوزه با آنالیز دقیق پای کار بیاورند.

مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران گفت: همچنین باید پس از دریافت پیامهای ۱۳۷ اتفاقی رقم بخورد و تعهدات پیمانکاران را شاهد باشیم و رضایتمندی مردم را حس کنیم. 
محمدی ادامه داد: باید از  اعتبار دوهزار میلیارد تومانی در بحث نگهداشت شهر استفاده بهینه را داشته باشیم. ارزیابی عملکرد مناطق در شهرداری را به مردم بسپاریم و در واقع قرار خدمت پنجشنبه ها در مناطق به خدمت روزانه تبدیل شود. 

او با تاکید بر ساماندهی کودکان زباله گرد گفت:  بعد از اتمام طرح نگهداشت شهر دیگر نباید کودکان زباله گرد را در شهر ببینیم. قراردادهای پسماند را مدیریت کنیم و تصدی گری در آن را برداریم و قراردادهای واقعی بنویسیم. در واقع قراردادها باید اصلاح و اعداد آن واقعی شود. 
مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری افزود: دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نگهداشت مناطق است که آن را هدفمند خواهیم کرد. همچنین اعتبار  چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه معاونت های تخصصی وجود دارد که در رضایتمندی مردم تاثیر می گذارد. بنابراین موفقیت در نگهداشت مناطق می تواند الگویی برای انجام طرح در معاونت های تخصصی شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.