×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

چهل و پنجمین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس به ریاست دکتر قربانی معاون امور دهیاری‌ها و با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌ها تشکیل شد.

در ابتدای نشست دکتر قربانی معاون امور دهیاری‌ها ضمن تشریح دیدگاه‌های اعلام شده توسط وزیر محترم کشور در حوزه توسعه روستایی، برنامه‌های سازمان در این زمینه از جمله: پیگیری بررسی لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده تاسیس دهیاری ها خودکفا در کشور، که به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است، پیگیری اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها، که به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده، پیگیری تدوین و ابلاغ  دستورالعمل تفاهم‌نامه با بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات درآمدزای دهیاری‌ها، تهیه بخشنامه با امضا معاون اول محترم رییس جمهور به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرای درخصوص معرفی دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا، تهیه موارد پیشنهادی برای  اصلاح قانون شوراها ،پیگیری اصلاح رای دیوان عدالت اداری در مورد آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها، اعلام سوابق دهیاری‌ها به عنوان مدیر پایه در احراز صلاحیت شهرداران و دهیاران را تبیین نمود.
 
همچنین در این نشست حمیدرضا موفق مدیرکل حراست و پدافند غیرعامل سازمان نیز توضیحاتی در خصوص ضرورت رعایت دقیق فرآیند گزینش دهیاران منتخب و صدور کارت شناسایی برای دهیاران ارائه نموده و باتوجه به گزارش ‌ها و نتایج بازدیدهای میدانی، بر لزوم نظارت دقیق بر عملکرد شرکت تعاونی دهیاری‌ها تاکید نمود.

همچنین اسماعیل زیارتی رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی اقدامات صورت گرفته در زمینه دهیاری‌ها را اعلام و برنامه های پیش رو برای تقویت و ارتقای علمی دهیاران را تشریح نمود.
 
در ادامه جلسه علی اکبر اسدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان ضمن اعلام وضعیت اعتبارات واریزی از ابتدای سال، وضعیت اعتبارات در دست توزیع را تشریح و در خصوص تدوین بخشنامه  بودجه سال ۱۴۰۱ دهیاری‌ها و زمینه‌های ممکن برای ارائه پیشنهادهای جدید توضیحاتی ارائه نمود.
 
وی همچنین با توجه به اهمیت و ضرورت حسابرسی دهیاری‌ها براساس قانون، اقدامات انجام شده برای تسریع و تسهیل در حسابرسی دهیاری‌ها را ارائه نمود.
 
در پایان جلسه مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها به طرح سوالات خود در خصوص موارد مطرح شده پرداخته و سوالات توسط معاون امور دهیاری ها و مدیران مرتبط پاسخ داده شد.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.