×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آمارنامه؛ سبد کاملی از اطلاعات هم برای درون شهرداری و هم شهروندان

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به آمارنامه‌های شهر و شهرداری تهران که به تازگی رونمایی شده است، بیان کرد: وظیفه جمع‌آوری و انتشار آمارنامه‌ها در شهرداری و شهر تهران برعهده مرکز آمار و رصد شهری تهران است که این مرکز هم زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران است.

او با بیان اینکه امسال شاخص‌های جمع‌آوری داده‌ها تکمیل شده است، گفت: امسال توانستیم از یک طرف شاخص‌های بیشتری اضافه کنیم و از طرف دیگر تمام جمع‌آوری داده‌ها در درون شهرداری به صورت الکترونیک انجام شد. درواقع داده‌ها سیستمی جمع شد و توانستیم سبد کاملی از اطلاعات هم برای درون شهرداری و هم شهروندان جمع‌آوری کنیم.

فرجود توضیح داد: آمارنامه‌های امسال هم مانند هر سال در پایگاه داده‌نمای تهران به آدرس data.tehran.ir منتشر خواهد شد و همه شهروندان و پژوهشگران می‌توانند به صورت آزاد به این اطلاعات و داده‌های شهر با جزییات و تفکیک دسترسی داشته باشند. حتی اگر به داده‌ای نیاز دارند که در این سایت نیست، می‌تواند به اعلام کنند و بر مبنای نیاز مخاطبان داده‌ها را افزایش خواهیم داد.  

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه شهر هوشمند هم اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها مفصل و متنوع است و با رویکردی که شهردار تهران در حوزه هوشمندسازی به عنوان پیشروی بیشتر در حوزه شهر هوشمند، دارد برنامه متنوع‌تری هم در دستور کار خواهیم داشت.

او با بیان اینکه هر کدام از حوزه‌های هوشمندسازی نقشه‌راهی دارند، گفت: تقریبا در حوزه الکترونیک کردن خدمات در شهر تهران مسیر مشخصی در حال طی کردن است و به طور مثال به سامانه «تهران من» هر ماه سرویس‌های جدیدی اضافه می‌شود. همچنین سامانه و پروژه‌هایی در درون شهرداری انجام می‌شود که تا پایان سال به  ۲۰ سامانه می‌رسد و خدمات مربوط به شهروندان هم تکمیل‌کننده و در ادامه سرویس‌هایی است که تا به امروز ارایه شده است.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.