×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جمالی نژاد:  تامین ناوگان و پشتیبانی تجهیزاتی از شهرداریها شتاب می گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در راستای تحقق و اجرایی شدن برنامه ها و سیاستهای وزارت کشور در حوزه مدیریت شهری، سه موضوع محوری ذکر شده، واجد اولویت تعیین گردید.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت پسماند پس از ارایه گزارش تهیه شده از وضع موجود و ارایه راهکارهای پیشنهادی در این موضوع، مقرر شد ضمن تعیین دقیق فرایندهای موردنیاز از حیث سخت افزاری و نرم افزاری، مجموعه برنامه ها و طرح های موردنیاز برای مدیریت بهینه پسماند، بازمهندسی و بازتعریف گردد.

وی افزود: در این چارچوب مقرر شد با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی، روش های مختلف از جمله ساخت و راه اندازی کارخانجات کمپوست و زباله سوز، با اولویت بندی مناطق و سرعت عملیات اجرایی آنها، برنامه ریزی و اجرا شود.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در حوزه قطار شهری ها گفت: در حوزه تامین ناوگان مترویی، با توجه به قراردادهای منعقد شده و برنامه های صورت گرفته برای تامین فاینانس برای منابع اعتباری موردنیاز، مسائل و مشکلات این حوزه تشریح و به منظور تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن قراردادهای مذکور، راهکارهای لازم اتخاذ گردید.

 جمالی نژاد افزود: در این چارچوب ضمن تاکید بر انتقال فناوری و استفاده از ظرفیت و توان شرکت های داخلی بر تسریع در تولید و واگذاری ناوگان متروی کلانشهرها تاکید شد.

 رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: در حوزه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی درکشور نیز حسب برنامه ریزی های صورت گرفته تا افق سال ۱۴۰۴ برای ورود ناوگان جدید به سیستم اتوبوسرانی شهری کشور، بهره گیری لازم از ظرفیت های بودجه ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به ویزه تبصره ۱۴ با رویکرد بازسازی و نوسازی ناوگان مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است پیشبرد و هدایت این سه موضوع در وزارت کشور برای نخستین بار در قالب قرارگاهی با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه، شهرداران و دفاتر حوزه های تخصصی و شرکت های تولیدی و صنعتی  با دستور وزیر محترم کشور پیگیری، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.