×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

عمارت تاریخی مؤسسه حکمت و فلسفه برای گردشگران گشوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در تشریح برنامه‌های گردشگری نوروز ۱۴۰۰ از بازگشایی ساختمان تاریخی مؤسسه حکمت و فلسفه خبر داد که برای اولین بار میزبان گردشگران و علاقمندان است.

آبادیان با بیان این که ساختمان حکمت و فلسفه در دوره پهلوی اول در سال ۱۳۱۴ ساخته شده و هم اکنون در پهنه رودکی واقع شده است؛ افزود: این مکان که به لحاظ معماری و نیز کارکردهای فرهنگی و پژوهشی در زمینه تخصصی فلسفه ارزشمند است؛ با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ برای ایام نوروز و بازدید گردشگران بازگشایی شده که از نخستین روز بازگشایی تا به امروز استقبال زیادی از آن شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ جداره‌های مؤسسه حکمت و فلسفه پیش از این در طرح مرمت ۳۵ ابنیه تاریخی واجد ارزش واقع در پهنه رودکی با مشارکت سازمان زیبا سازی شهر تهران مرمت شده بود.

او ادامه داد: این مؤسسه دارای باغ فلسفه است که دو ساختمان قدیمی در آن به ثبت ملی رسیده و محل تأسیس نخستین آکادمی فلسفه در ایران بوده است که به مناسبت عید نوروز گردشگران و علاقمندان به فلسفه می‌توانند از باغ فلسفه و تالار آئینه مؤسسه حکمت و فلسفه بازدید کنند.

بر اساس این گزارش باغ فلسفه و نیز تالار آئینه مؤسسه حکمت و فلسفه در نوروز ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقمندان است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.