×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

خرید قطعات اصلی و بازسازی ناوگان مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبداله پور افزود: مسئولیت‌هایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به نحوه احسن انجام می‌دهیم و می‌دانیم که حیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بستگی به حرکت قطارها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای نگهداری و تعمیرات قطارها و افزایش قابلیت آنها در چرخه سیر است.

وی تصریح کرد: هزینه تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی این قطارها طبق برنامه ریزی انجام شده است.
عبداله پور با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی پنج واگن دوطبقه از قطارهای خط ۵ نیز در حال انجام است گفت: در حال حاضر به علت نبود نقدینگی قطارها از رده‌های تعمیرات اساسی عقب هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند، که بیش از ۴۱ رام این قطارها متعلق به نسل اول است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: عقب ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول که پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله اورهال قرار می‌گیرند بیشتر است و باید هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: به عنوان اولین بهره‌بردار مترو در ایران تلاش کرده‌ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، ارتباط خود را با دانشگاه‌ها، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی بیش از گذشته افزایش دهیم و با کاهش موانع بین دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان شاهد به ثمر رسیدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشیم.
عبداله پور با اشاره به اینکه تامین قطعات و رفع نواقص قطعات تجهیزات داخلی واگن‌های خطوط به جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در بهره برداری قطارها با جدیت پیگیری می‌شود گفت: تامین اقلام تهویه واگن، جهت بهبود کیفیت تهویه واگن‌های درون شهری، ترمز قطارها جهت ایجاد حداکثر ایمنی و جلوگیری از بروز اختلال در حرکت قطارها، قطعات سیستم روشنایی، سامانه PIS ناوگان بخشی از اقلام مورد نیاز براساس اولویت است که به دنبال تامین آن هستیم تا کمبود قطعات مورد نیاز ناوگان در حال بهره برداری در این موارد را رفع نماییم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.