×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اجرای اقدامات ضربتی کوتاه مدت برای حل مشکلات ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش شهر، چهارشنبه -۱۴ مهر ۱۴۰۰- سید مجتبی شفیعی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه بازدید علیرضا زاکانی، شهردار تهران از شرکت اتوبوسرانی و قرارگیری در جریان امور مربوطه، بیان کرد: نخستین بازدید شهردار تهران از اتوبوسرانی نشان از اهمیت بسیار بالای ایشان به حمل و نقل عمومی دارد. اتوبوسرانی یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم حمل و نقل است.

او با بیان اینکه اجرای یک سری اقدامات کوتاه مدت می‌تواند در کمتر از یک ماه وضعیت مثبتی در سیستم اتوبوسرانی ایجاد کند، توضیح داد: همچنین با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی از اواسط آبان به بعد، لازم است که ظرفیت سازی متناسب با افزایش تقاضا صورت گیرد. به همین منظور تعدادی اقدام ضربتی تعریف شده است.

شفیعی درباره این اقدامات بیان کرد: یکی از این موارد اضافه شدن ۹۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان مهر است که تنها نیاز به یک تزریق مختصر نقدینگی دارد. همزمان با واریز این مبلغ، اتوبوس‌ها ظرف یک تا دو هفته آینده تحویل داده خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران؛ اقدام ضربتی دیگر آماده بکار کردن ۹۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین است. همچنین ۲۰ دستگاه ون جدید مناسب سازی شده برای معلولان و جانبازان بکار گرفته خواهند شد. 

او در ادامه گفت: همکاران پیشنهادی در حوزه تشویقی پرسنلی رانندگان دارند که باتوجه به زحمات و خطرات مورد توجه رانندگان در شرایط کرونا، نیاز به موافقت شهردار تهران دارد. همچنین پیشنهاد شده است که برای رانندگان بخش خصوصی وام ۵۰ میلیون تومانی برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درنظر گرفته شود.

شفیعی با تأکید براینکه باید بازبینی از مدل بخش خصوصی صورت گیرد که منافع همه ذی نفعان اعم از راننده و مسافر را دربرداشته باشد، گفت: تا پایان سال اقداماتی پیش بینی شده است که ادامه قرارداد توسعه ناوگان از محل ۲۷۵ دستگاه یکی از آنهاست که بخشی از منابع مالی آن غیرنقد و بخش مختصری نقدی است.

معاون شهردار تهران یکی دیگر از اقداماتی که حتماً تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید را حل مشکل توقف ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به علت نقص در مخازن ذکر کرد و گفت: پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است. باتوجه به گزارشات آماری ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال است که در پایان محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس، ۳۵۰۰ دستگاه نیاز شهر را در وضع موجود برآورده می‌کند.

شفیعی در ادامه عنوان کرد: اقداماتی که درباره تأمین و بازسازی اتوبوس‌ها ذکر کردم تقریباً نیاز شهر در موقعیت و وضعیت فعلی را پوشش می‌دهد و نگرانی از بابت وقوع بحران نخواهیم داشت اما در توسعه و بهبود خدمات اقدامات بسیاری نیاز است که باید انجام شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره هوشمندسازی مدیریت، بیان کرد: برنامه جامعی درحال برنامه ریزی است که از سبک سنتی مدیریت به سمت روش‌های جدید نوین جهانی حرکت کنیم؛ در این حالت نیاز سخت افزاری هم کاهش پیدا می‌کند. این نوع مدیریت می‌تواند ۱۵ درصد سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی در بلند مدت و کوتاه مدت را افزایش دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.