×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ابلاغ دستورالعمل آموزشی همیاران طرح کاپ ویژه مدارس سبز

به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند درخصوص ابلاغ دستورالعمل آموزشی همیاران طرح کاپ ویژه دانش آموزان و مدارس سبز گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و آموزش پایه‌ای و همگانی حفاظت از محیط زیست در راستای جلوگیری از هدر رفتن و آلودگی آن یکی از روش‌های اصولی، آموزش و بالا بردن آگاهی زیست محیطی است.

وی افزود: در همین راستا و در مسیر اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) ستادی را به عنوان همیاران کاپ شامل اقشار مختلف جامعه ایجاد کردیم تا آنها مروج کاهش پسماند بر اساس آموزش‌هایی شوند که ما به آنها ارائه می‌دهیم.

رجایی ادامه داد: کلید همیاران کاپ در جشنواره فیلم فجر ۹۸ خورد و در آن جشنواره ۲۰۰ هنرمند همیار کاپ شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند با اشاره به استقبال از مهر و احتمال بازگشایی مدارس گفت: نقش حساس آموزش در حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن در دوران مدرسه بسیار قابل توجه است. لذا افزایش آگاهی زیست محیطی بین دانش آموزان از ارزش به سزایی برخوردار است و بالا بردن سطح آموزش در دانش آموزان نقش مهمی در توسعه یک کشور در حوزه‌های مختلف دارد.

رجایی گفت: در همین راستا طرح مدارس سبز و آموزش به دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت؛ اینکه چطور دانش آموزان یک مدرسه تبدیل به دانش آموز محیط زیستی شوند و به این نقطه برسند که مسئولیت اجتماعی شأن در قبال کاهش پسماند در جامعه چیست؟

وی در خاتمه گفت: در طرح همیاران کاپ تلاش ما جذب تک تک افرادی است که دغدغه محیط زیستی دارند ولی فرصتی برای کمک به بهبود وضعیت محیط زیستی نیافتند. شهروندان با موقعیت‌ها، مشاغل و تحصیلاتشان می‌توانند در امر ارتقای فرهنگی و آگاهی بخشی در این زمینه کمک کنند و طرح همیاران کاپ هم می‌تواند ظرفیت بزرگی برای فعال سازی شهروندان در راستای مسئولیت اجتماعی در این حوزه باشد.

لازم به ذکر است پیش از این پاکبانان و هنرمندان به این طرح پیوسته‌اند و در ادامه و بعد از دانش آموزان، دستورالعمل همیاران کاپ ویژه اصناف ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.