×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز سال نو رسم توپ در کردن اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جوادی یگانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری خود که در ارتباط با اقدامات شهرداری برای آماده سازی شهر برای سال نو برگزار شد با اشاره به اینکه به سنت هرساله در نزدیک شدن به ایام نوروز از ۱۵ اسفند تا نوروز با خانه‌تکانی آغاز می‌شود گفت: در شهرداری تهران با همکاری معاونت خدمات شهری موضوع شهرتکانی را همزمان با سنت خانه‌تکانی آغاز کردیم اما با توجه به شرایط کرونا با راه‌اندازی برنامه‌هایی همچون کنسرت‌های آنلاین تلاش داریم تا دید و بازدیدها تا حد امکان کاهش دهیم.

معاون شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری و برنامه‌های آن اجتماعی‌تر شده است گفت: اجرای برنامه‌های کوچک مقیاس و برنامه‌هایی همچون کوچه دوستی که از مردم می‌خواهیم که درباره نحوه رسیدگی به امور آن مردم تصمیم بگیرند، از مهمترین اقدامات در این حوزه است.
وی اظهار داشت: برگزاری کنسرت در گرمخانه‌ها، راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و همچنین راه‌اندازی تریلی‌های سیار با همکاری کانون پرورش فکری برای نمایش‌های عروسکی و نمایش فیلم در سطح شهر تا ۱۳ فروردین ماه از اقدامات شهرداری در ایام نوروز است.

جوادی یگانه درباره برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ در جریان آغاز سال نو گفت: به‌دنبال آن هستیم تا با همکاری ارتش رسم توپ در کردن را همزمان با آغاز سال نو در میدان آزادی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش درگذشتگان کرونا با همکاری اداره کل سلامت پیام تسلیتی با امضای شهردار به خانواده‌های آنها ارسال می‌شود.

جوادی یگانه تور گردشگری کاخ گلستان، همکاری با تلویزیون برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی، نورافشانی و برنامه کوادکوپتری شب نیمه شعبان و همچنین اجرای موسیقی اقوام در خیابان‌های تهران را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در ایام نوروز دانست.

معاون شهردار تهران در ارتباط با کودکان کار گفت: ما معتقدیم که مسئله کودکان کار به فقر بستگی دارد و این موضوع را نمی‌توان به صورت دستوری حل کرد. به طور کلی مسئولیت کودکان کار با شهرداری نیست و ما در هر طرحی که در ارتباط با جمع آوری آنها باشد مخالفیم ولی به این افراد در مراکز پرتو خدمات ارائه می‌دهیم که البته این خدمات هم اجباری نیست.

وی در ارتباط با موضوع کودکان زباله‌گرد نیز گفت: کودکان زباله گرد پیامد مخازنی است که در سر کوچه‌ها گذاشته شده و شهرداری به‌دنبال حل این مسئله است به طوری مقرر شده تا خردادماه ۱۴۰۰ ضمن ساماندهی مخازن میزان آنها در سطح شهر به ۵۰ درصد کاهش یابد.

جوادی یگانه افزود: ما با پیمانکاران جمع‌آوری پسماند خشک هم جلساتی را گذاشته و به دنبال آن هستیم تا آنها را مجاب کنیم تا از کودکان کار در جمع‌آوری پسماند استفاده نکنند.

معاون شهردار تهران در خصوص اینکه خدمات شهرداری تهران در بحث آذین بندی در اعیاد و یا سیاه‌پوش کردن شهر در ایام عزا چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد نیز گفت: در دوره‌های قبلی مصوب شده تا تنها ۱۵ درصد بیلبوردها در سطح شهر به انجام امور فرهنگی اختصاص یابد که آنچه ما انجام می‌دهیم چیزی بیش از این میزان است.‌

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.