×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

رکورد افتتاح یک ساله ایستگاه های مترو را زدیم

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی، در آئین افتتاحیه ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس های شهری پس از افتتاح ۳ ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی که ۷.۵ کیلومتر به طول مترو افزود، گفت: امسال ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های وعده داده شده به بهره برداری رسیده و چیزی حدود ۳۰ هزار نفر به صورت عادی به استفاده کنندگان مترو اضافه می‌شود و در ایستگاه‌ها تبادلی نیز این عدد به ۵۰ هزار نفر هم می‌رسد.

وی ادامه داد: هر ایستگاه چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه داشته است و در این شرایط از اوراق مشارکت و بودجه شهرداری استفاده کرده‌ایم که بازپرداخت اصل و سود آنها به عهده دولت و شهرداری است.

حناچی هزینه احداث تونل مترو را هزار میلیارد برآورد کرد و گفت: دیگر تأمین این هزینه‌ها در بودجه شهرداری نمی گنجد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های جدید افزوده شده به ناوگان حمل و نقلی تهران با فیلتر دوده با حداقل استاندارد یورو ۵ پاس می‌شود یادآور شد: نسل اول اتوبوس‌های برقی با پتانسیل بخش خصوصی در خیابان جمهوری وارد می‌شود.

شهردار تهران از خصیصه‌های این اتوبوس‌ها را راه افتادن خط تولید ایران خودرو در حوزه اتوبوس برشمرد و افزود: این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ معلولین است و آموزش کامل رانندگان را نیاز دارد.

وی تاکید کرد: ما در چک لیست مناسب سازی فضای مترو از انجمن‌های معلولان استفاده کرده‌ایم.

حناچی گفت: از ۴ پایانه مترو که مورد نیاز است ۲ پایانه در دستور کار است.

وی درباره طول اضافه شدن مترو گفت: کلنگ خط ۱۰ زده شده و تمام کریدورهای آن به تصویب نهایی رسیده و توسعه خط ۳ توجه شده است و سال آینده به نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو خواهیم پرداخت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال رکورد بهره برداری از ایستگاه‌های مترو در طول یکسال را زده‌ایم و قول می‌دهیم ۱۲ ایستگاه مترو را سال آینده افتتاح کنیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.