×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اتصال چهار روستای خارتوران شاهرود به شبکه آب شرب

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم باقری با بیان اینکه  تامین آب آشامیدنی  روستاهای دورافتاده و محروم در منطقه کویری خارتوران  «رباط زنگ»، «کلاته مطهری»، «کلات مری»و «ابوالحسنی» در دستور کار است، افزود: این روستاها تاکنون زیرمجموعه شبکه آب و فاضلاب شهرستان نبودند.

وی با بیان اینکه از اریبهشت پارسال  یکپارچه سازی اداره های آب و فاضلاب روستایی و شهری انجام شد، ادامه داد:  بیش از هفت هزار گزارش اتفاقات و خرابی خطوط توزیع شبکه  آب  شهری و روستایی در این مدت بررسی و  رفع شد. که از این تعداد  ۲هزار و ۳۰۰ مورد روستایی  و پنج هزار  مورد در مناطق شهری این شهرستان  بود.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شهر شاهرود و چند روستای اطراف ، حفر و تجهیز هفت چاه جدید در روستاهای قلعه حاجی ،مزج ،میقان ،باغزندان ،ساحلی و کلاته مطهری  انجام شد، گفت:حفر ، تجهیز و خطوط انتقال برق برای هر چاه عمیق بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

باقری با بیان اینکه با تکیه بر توان و تجربه جوانان با کمتر از هزینه حفر یک چاه برخی از چاههای آب موجود شهرستان شاهرود  بهسازی و دوباره  وارد چرخه شد، تاکید کرد: این اقدام برای ۲۰ چاه و ایستگاه پمپاژ انجام و برای پنج چاه دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه اخذ مجوز برای حفر ۱۱ حقله چاه آب آشامیدنی پیگیری می‌شود ، اظهار داشت: این اقدام برای پایداری بیشتر و تامین آب آشامیدنی شهرستان شاهرود انجام می شود.

باقری با بیان اینکه بیشتر شبکه آب رسانی شاهرود با عمر بالای ۴۰ سال در بخش هایی دارای فرسودگی است، تاکید کرد :تعمیر، اصلاح  و بهسازی ۲۲ کیلومتر با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال انجام  شد.

وی گفت: برای مشترکان جدید و توسعه ۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب آشامیدنی این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

رییس امور آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه برای تامین آب آشامیدنی سالم ۳۰ روستا در  برخی فصل های سال از ۲ دستگاه تانکر حمل آب استفاده می شود ، افزود: یک تانکر برای مناطق دورافتاده و کویری در بخش بیارجمند و مرکزی با دست کم ۳۰۰ کیلومتر فاصله از مرکز شهرستان  و یک تانکر برای روستاهای بخش بسطام خدمات می دهند.

به گفته وی، خرید ۲ تانکر دیگر برای ضریب اطمینان بیشتر ضرورت دارد.

باقری از مردم خواست با آموزش شیوه درست استفاده از آب آشامیدنی در خانواده ها پایداری بیشتر آب را تضمین و خیران نیز در طرح های مختلف آبرسانی این شهرستان مشارکت کنند. 

۶۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای شاهرود و رودیان و هفت روستای حومه وجود دارد و طول خط انتقال هم ۱۶۰ کیلومتر است همچنین  ۶۰ هزار متر مکعب مخزن و ۲۳ شیر فشارشکن برای آبرسانی به مردم شهر شاهرود به‌کار گرفته می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.