×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آمریکا در همه زمان ها بزرگترین دشمن ملت ایران بوده است

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران عصر امروز در چهل و سومین سالگرد یوم الله ۱۷شهریور گفت: وقتی یاد شهید و شهادت می کنیم و حماسه های انقلاب اسلامی را مرور می کنیم به بزرگی و عظمت انقلاب پی می بریم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در فراغ شهیدان مویه می کنیم و یاد آنها را زنده نگه می داریم که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری این کار کمتر از اصل شهادت نیست.

او افزود: با یاد شهدا، زمانه را تفسیر می کنیم و مرد را از نامرد تشخیص می دهیم ، آنگونه که شهید چمران فرمود: «زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد تمیز داده می شود».

زاکانی ادامه داد: به عنوان اسوه و الگو به شهدا نگاه می کنیم و علیرغم تلاش بیگانگان برای جلوگیری از این کار، با نگاه به این اسوه های بزرگ، امکان حرکت در مسیر انقلاب را برای خود مهیا می کنیم. جوان امروز نیاز به اسوه دارد لذا شهدا این امکان را به ما می دهند. با یاد و نام شهدا توجه آنها را به خود جلب می کنیم چرا که آنها زنده اند و محدودیت های ما را ندارند و می توانند از یک افق بالاتر از ما دستگیری کنند. 

شهردار تهران عنوان کرد: با توجه به گذشته آن را مرور می کنیم و به گذشته و افتخارات آن می بالیم تا قله های بلند انقلاب را فتح و به عینیت برسانیم و دوست را از دشمن بازشناسیم و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. 

او با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم ، اضافه کرد: اربعین حسینی، حرکت بی نظیری است که جهان را تحت الشعاع خود قرار داد. امروز نیز دور هم جمع شدیم تا حماسه بزرگی که ۴۳ سال در این نقطه تاریخی به وقوع پیوست را گرامی بداریم. 

زاکانی تشریح کرد: یکی از رسانه های اروپایی واقعه ۱۷ شهریور را اینگونه بیان کرده؛ « محاصره تانکها و کوهی از اجساد متلاشی شده و جوخه های آتش در خیابان ژاله ، سرپیچی برخی از سربازها از آتش گشودن به روی مردم». 

شهردار تهران گفت: ما در آن زمان نوجوانی بیش نبودیم و به خاطر دارم که در کوچه ما در خیابان‌ لرزاده برخی از نیروهای گارد تیراندازی می کردند و این نشان میداد که نیروهای رژیم ستمشاهی در شعاعی به این بلندا از میدان شهدا به دنبال کسانی بودند که فریاد الله اکبر سر می دادند و این خاطره باید در نسل‌ها و عصرها باقی بماند. 

این جانباز جنگ تحمیلی افزود: در ۴۳ سال گذشته و حتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین دشمن ملت ایران آمریکا است که برای همه چیز و همه کس قیمت قائل است و به دنبال به یغما بردن سرمایه های ملت هاست و یکی از آن ملت ها ملت ایران است. 

شهردار تهران گفت: در آیینه ۱۷ شهریور دشمنی و درنده خویی آمریکا را می بینید، آمریکایی که هر جا ملتی در مقابل آن تمکین کرد به عنوان برده از آنها بهره کشی کرد و هر جا ملتی در مقابلش ایستاد، او با خفت صحنه را ترک کرد.

 زاکانی بیان کرد: فهم و منطق غلط آمریکا این بود که همه چیز قیمت دارد و همه ملت ها را می توان به بردگی کشید، آمریکا اما در فهم اسلام، درک معمار کبیر انقلاب و رهبری معظم و دریافت درست ملت رشید ایران اشتباه کرد و امروز تاوان این اشتباه را در هر عرصه ای پرداخت می کند و فرار مذبوحانه از افغانستان نیز از این نگاه نشات می گیرد و اینها عبرت های روزگار ما است.

 شهردار تهران تاکید کرد: شهدا و حماسه ۱۷ شهریور خلق شد تا فهم خود را از دشمن و ظرفیت های ملت خود را دریابیم. مشکل برخی این بود که دشمن را فراموش و در مقابل او کرنش کردند و پنجه پولادین او در پوشش مخملی را ندیدند.

 او خاطرنشان کرد: امروز برای ما یک روز خاطره انگیز است که انگیزه ما را برای تحقق اهداف انقلاب مهیا می کند. اهداف انقلاب مبارک بود و هست و این ما هستیم که باید به سمت این قله های افتخار برویم. 

زاکانی تصریح کرد: هر گاه به ولی جامعه اعتماد کردیم و نوکری مردم را پذیرفتیم خداوند بزرگ نصرت کرد ولی هرگاه با منافع انقلاب و مصالح مردم در تعارض بودیم به حال خود رها شدیم. در شرایط سخت کسانی به آمریکا پیام دادند که مردم ما را تحریم کن و حتی کسانی در انقلاب حضور داشتند که شاید از ابتدا همراه بودند اما ریشه نداشتند و یا شاید از سر طمع با انقلاب همراه شدند و یا از سر صدق اگر بود، تاب سختی ها را نداشتند.

زاکانی گفت: امروز راه آینده ما مشخص است و جز با تاکید بر عزت ملت و تبعیت از رهبری و خدمت به مردم نمی توانیم قله های پیش رو را فتح کنیم. شعار عدالت و پیشرفت باید نه در مقام شعار بلکه در مقام تحقق در متن جامعه ساری و جاری شود.

او ادامه داد: البته شرایط سخت تر از گذشته است اما باید بدانیم هر جا در موضع حق خود ایستادیم‌، دشمن در مقابل ما کرنش کرد، در همین موضوع واکسن فکر می کردند سد غیر قابل نفوذ برای ما ساختند و ما را با تعداد و وعده دزهای اندک سرگرم کرده بودند و می گفتند با حضور رییس جمهور مکتبی جناب آقای رییسی، جهان بر علیه ما برانگیخته خواهد شد اما آماری که این هفته در ستاد کرونا مطرح شد این بود که تا پایان شهریور ۴۰ میلیون دز واکسن به کشور منتقل می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه دنیا به میزان اعتقاد ما به توانایی ها در مقابل ما کرنش می کند، تاکید کرد: تا دست به زانوی خود نزنیم و ‌برای سازندگی و خدمت به مردم برنخیزیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم را برای نظام بالا نبریم و الگویی برای جهانیان به نمایش نگذاریم نمی توانیم اهداف انقلاب را دنبال کنیم. ما و دولت و مجلس و دستگاه قضایی انقلابی و سایر نهادها باید با ساختن و نمایان کردن ظرفیت های بی نظیر خود در تحقق عدالت مردم را امیدوار کنیم.

 او افزود: بعد از ۴۲سال اگر اشکالی هست، هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری و اراده مردم ندارد بلکه با کسانی ارتباط دارد که قدر مردم را نمی دانند و در مقابل دشمن کرنش می کنند. اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خود را خادم ملت می دانند، جایی برای تبختر و بزرگ بینی مسئولان باقی نگذاشته و ما در شهرداری خودمان را خادم و کوچک مردم می دانیم. 

زاکانی عنوان کرد: آینده ای درخشان را فراروی خود داریم به شرطی که گرفتار دنیا نشویم و خودمان را حفظ کنیم. اگر راه شهدا را برویم و خدمت صادقانه و تبعیت از ولی را پیشه کنیم حتما پیروز خواهیم بود و آمریکا و دشمنان نمی توانند در مقابل ما بایستند. امیدواریم تا آخرین نفس برای انقلاب جان فشانی کنیم.

شهردار تهران در پایان با ذکر خاطره ای از زمان جنگ یادآور شد: وقتی امام قطع نامه را پذیرفت بنده به واسطه مجروحیت در عملیات بیت المقدس ۷ در تهران بستری بودم و بعد از آن خبر به مسجد توفیق رفتم. البته لحظه ای نسبت به تصمیم حضرت امام تردید نکردیم و به امام باور داشتیم اما علت این مسأله برای ما سوال بود. یکی از دوستان نزدیک شد و از من پرسید چه شده است. به او گفتم امام در خشت خام چیزی می بیند که در ما اینه صاف نمی بینیم. آن رزمنده گفت خوشحالم چون مرد هستم و امام به هر دلیلی قطع نامه را قبول کرد من جزو آن دلایل نیستم و همه چیز خودم را پای انقلاب خرج کردم.

زاکانی اضافه کرد: چند روز بعد آن رزمنده (شهید مجید طلا) در عملیات مرصاد شهید شد. اگر برای انقلاب اینگونه حرکت کردیم و جوهره انقلابی خود را در ساختن جامعه خرج کردیم به آرمانهای انقلاب و شهدا پایبند خواهیم ماند. 

 شهردار تهران بیان کرد: آنچه در ناصیه کشور می بینم نشان می دهد آینده ای روشن در انتظار ماست و این مسیر به یاری دلدادگان انقلاب ادامه پیدا می کنند و پرچم این راه به دستان مبارک حضرت مهدی (عجیب) سپرده خواهد شد.

 در این مراسم علاوه بر علیرضا زاکانی ،شهردار تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، علی آقا محمدی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عیسی فرهادی، فرماندار تهران، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران، علی محمد سعادتی، مجتبی شکری و کامبیز مصطفی پور شهرداران مناطق ۱۲،۱۳و ۱۴ حضور داشتند.

 در پایان این مراسم نیز میدان شهدا به عنوان محل به شهادت رسیدن شهدای ۱۷ شهریور گلباران شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.