×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

«شهر خانواده »؛ زمینه‎ساز تحول برنامه چهارم توسعه شهری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در حاشیه برگزاری این پیش‌رویداد با بیان اینکه برای تحقق آن شهری که فضاها، محیط ها وامکاناتش، آماده حضورآسان و نشاط افزا برای خانواده‌ها باشد، نیازمند آن هستیم که همه آحاد مختلف جامعه شهری ایده پرداز باشند، اظهارکرد: دومین رویداد ایده پردازی مردمی تهران ۱۴۰۴ با موضوع «تهران، شهرِ خانواده» با اعلام فراخوان عمومی جهت دریافت ایده‌های مردمی از خردادماه آغاز به کار کرد. این رویداد با مشارکت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و با هدف دستیابی به ایده‌های نوآورانه در محورهای مختلف از جمله فرهنگ و اجتماع و اقتصاد شهری در شهر خانواده برای حضور همه شهروندان ، خانواده‎ها و از بعد دیگر، همه همکاران شاغل در شهرداری تهران برگزار می‌‌شود .

وی بااشاره به این موضوع که تاکنون ایده‎های بسیاری به دست ما رسیده است، ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که بیش از همه درگیر بحث «شهر خانواده» است ، دغدغه‌های زنان و خانواده‌ها را در محلات و مناطق خودشان به خوبی شناسایی می‌کند و می‌تواند در رابطه با آن ایده و نظر دهد ، عزیزان فعال در حوزه بانوان شهر تهران اعم از همکاران اداره کل امور زنان و خانواده و ادارات امور بانوان مناطق ۲۲گانه هستند.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با تاکید براین موضوع که به جهت اینکه حیطه کاری این همکاران به طور خاص مرتبط با این بحث است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع برآن شدیم تا پیش رویدادهای ویژه و تخصصی برگزار کرده و از حداکثر نظرات کارشناسان استفاده کنیم. در آغاز این پیش‌رویدادها که با حضور نخبگان، دانشجویان، فعالان حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و… برگزار شد به تبیین مفهوم تهرانِ خانواده و سطوح مختلف آن شامل دوستدار خانواده، پیوست خانواده و خانواده محوری پرداختیم و در ادامه تلاش کردیم تا با به‎کارگیری روش‌ها و فعالیت‌های گروهی مختلف از جمله ایفای نقش و پرسونای خانواده توسط مجری و منتورهای رویداد، میزان خلاقیت و نوآوری شرکت‌کنندگان را ارتقا بخشیده و امکان ارائه ایده‌های تحولی در این زمینه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون سه پیش‌رویداد تخصصی با مشارکت نهادهای دانشگاهی برگزار شده است، خاطرنشان کرد:  پیش‌رویداد «فرهنگ و اجتماع در شهر خانواده» با حضور متخصصان حوزه بانوان شاغل در شهرداری تهران در مرکز نوآوری و فناوری رسا برگزار شد. پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان هم میزبان پیش‌رویداد «فرهنگ و اجتماع در شهر خانواده» با حضور دانشجویان و فرهنگیان بود و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز پیش‌رویداد «محیط زیست و خدمات شهری در شهر خانواده» با حضور علاقمندان و فعالان حوزه محیط زیست برگزارشد.

اردبیلی افزود: این رویداد فرصتی است تا از مدل‎هایی که برای واگرایی ، ذهن انگیزی وتحریک خلاقیت دارای اهمیت و نیاز است ، همراه با کار تیمی و جمعی بهره ببریم.

وی با اشاره به آمار یکهزار ایده از سوی همکاران و ۷۰۰ ایده از سوی شهروندان تهرانی نیز تصریح کرد: ایده‌های زیادی تولید شده که  امیدواریم به غنای ایده پردازی مردمی ما بیافزاید.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که «ما با شهرخانواده فاصله داریم اما ظرفیت‌های زیاد، امکانات و انگیزه فراوان داریم » بیان‌کرد: کل داستان «شهر خانواده» و پروژه‌های مرتبط با آن یک داستان ادامه‌دار است. این رویداد ایده‌پردازی و فراخوان آن تا پایان شهریور به پایان می‌رسد اما در واقع جزء تکالیف ما در برنامه چهارم توسعه شهری، آن است که سهمی از پروژه ها واقدامات شهری، معطوف بر موضوع و محور خانواده باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.