×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه ناوگان عمومی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با برنامه در انتهای الوند شبکه دو سیما با اشاره به اولویت‌های شورای ششم در بخش حمل و نقل عمومی گفت: وضعیت نامطلوب حمل و نقل شهری تهران، ناشی از عقب‌ماندگی چند ساله است و به همین جهت، تامین ناوگان به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان در این بخش، اولویت نخست شورای ششم است.

وی با بیان اینکه باید با دو برنامه ضربتی و میان‌مدت، نسبت به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و واگن مترو اقدام شود، تصریح کرد: باید تلاشی جهادی صورت گیرد تا ناوگانی که امروز به دلیل نقص فنی و کمبود قطعات در خدمت مردم نیست، مجدداً به چرخه خدمات‌رسانی باز گردد.

وی با اعلام اینکه به این منظور، مذاکراتی را برای تعمیر ٣٠٠ دستگاه اتوبوس دو کابین که به دلیل نقص فنی متوقف شده‌اند با شرکت واحد اتوبوسرانی آغاز کرده‌ایم، گفت: برابر قول معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تا پایان سال، ٢٠٠ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه خواهد شد.

تشکری هاشمی، مدیریت هوشمند ناوگان و برنامه‌ریزی برای حداکثر بهره‌وری از ناوگان موجود را از دیگر اقدامات ضربتی عنوان کرد و اظهار داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت بهینه عرضه و تقاضا را در خطوط، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

وی از تکمیل و بهره‌برداری صددرصدی خطوط ۶ و ٧ مترو تا انتهای دوره شورای ششم، خبر داد و گفت: مردم باید در طی این دوره، طعم شیرین خدمت را از طریق امکان استفاده حداکثری از امکانات و خدمات شهری را چشیده باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اِعمال تغییرات جدید در اجرای طرح ترافیک گفت: در حال حاضر، زمان اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۶ است اما باید به این نکته تاکید کنم که در دوران کرونا، حتماً اولویت ما در شورای شهر و شهرداری تهران، حفظ سلامت و جان شهروندان است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: معتقدم تا زمانی که امکانات لازم را در بخش حمل و نقل عمومی برای استفاده شهروندان فراهم نکرده‌ایم، نباید محدودیت جدیدی در اجرای طرح ترافیک اِعمال کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.