×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۱۰۳ روستای کردستان در دولت سیزدهم از گاز طبیعی بهره‌مند شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، احمد فعله گری اظهار داشت: در یکسال گذشته ۴۰ کوخ (سکونت‌گاه‌هایی که از روستا کوچکتر است و جز تقسیمات کشوری نیست) در بانه به شبکه سراسری گاز متصل و عملیات گازرسانی به ۵۸ کوخ دیگر نیز در دست اجرا است.

وی تعداد انشعابات نصب شده را در یکسال گذشته ۱۱ هزار و ۲۶ مورد اعلام و اضافه کرد: در همین مدت ۲۲ هزار و ۷۷۸ مشترک جدید گاز جذب شد که بیشتر از هدف‌گذاری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: با توجه به توپوگرافی و وضعیت جغرافیایی استان، کار گازرسانی به مناطق روستایی به ویژه نقاط مرزی، دشوار و هزینه‌بردار بوده اما در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نشده است.

فعله‌گری ادامه داد: شرکت با ایمن‌سازی شبکه توزیع گاز، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری قدیمی و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، مشترکان را در برابر حوادث و بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله و رانش زمین بیمه می‌کند.

وی گفت: این شرکت فراتر از کردستان، قرار است کار گازرسانی به ۲ شهر استان هرمزگان را اجرا کند که به زودی کلنگ آن در زمین زده خواهد شد، ضمن اینکه از پیمانکاران بومی درخواست داریم در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

در حال حاضر یک هزار و ۵۰۵ روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی ۹۸ درصد و جمعیت شهری بیش از ۹۹.۹ درصد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.