×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بیمه خانه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در نشست با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد: دولت سیزدهم در رویکردها، سفرهای استانی، تخصیص اعتبارات و هدف‌گذاری‌ها توجه به مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته را مورد توجه جدی قرار داده است.

وی با اشاره به سهم قابل‌توجه و مهمی روستاییان در تولید بخش‌های مختلف کشور افزود: بسیاری روستاییان به‌علت ضعف در زیرساخت‌ها و نبود بیمه به شهرها مهاجرت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: در همین راستا باید با تقویت زیرساخت‌ها و توجه به بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر زمینه جلوگیری از مهاجرت‌های جدید و فراهم کردن زمینه برای بازگشت مهاجران قبلی از شهرها به روستاها را فراهم کرد تا تولید رونق و اشتغال‌زایی افزایش یابد.

وی با اشاره به شرایط چهارمحال و بختیاری در حوادث مختلف مانند زمین‌لرزه، سیل، خشک‌سالی و سرمازدگی باغات یادآور شد: هنگام بروز این حوادث بیشتری خسارت به روستاها، روستاییان و عشایر وارد می‌شود که در کاهش تولید نقش دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بیمه خانه‌های روستایی و محصولات کشاورزی می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به گران بودن هزینه‌های درمان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهد.

حیدری تاکید کرد: به‌همین منظور فرهنگ‌سازی برای گرایش جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای بهره‌مندی از مزیت‌های این صندوق در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا اطلاع‌رسانی چهره به چهره به کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران مورد توجه باشد.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور امضا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.