×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دسترسی ۱۵۰۷ خانوار روستایی اصفهان به اینترنت پر سرعت فراهم شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جعفر مطلب زاده  اظهار داشت: با احداث پنج سایت جدید و ارتقای ۱۷ سایت موجود توسط همراه اول، دسترسی ۲۴ روستای استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون از محل پروژه ” یو. اس. او ” (خدمات عمومی اجباری روستایی) به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.
وی افزود: پنج سایت جدید در روستاهای اردستان، فریدونشهر و چادگان احداث شده و ۱۷ مورد ارتقا مربوط به روستاهای اردستان، اصفهان، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، فریدونشهر، کاشان و نایین بوده که منجر به دسترسی یکهزار و ۵۰۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان شده است.  
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح ها را ۷۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم انجام شده است.

وی اضافه کرد: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۳ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپراتور همراه اول  ۶۳.۵ درصد، ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

مطلب زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷  مشترک است  و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد و اینترنت پهن باند سیار ۱۱۶.۴۷ درصد است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.