×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

معاون وزیر فرهنگ: سوهای نمین روستای قرآنی کشور معرفی می شود

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا معاف عصر سه شنبه در بازدید از روستای سوها و ادای احترام به شهدای روستای نیارق شهرستان نمین استان اردبیل اظهار کرد: پیرو سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این روستاها، به من تکلیف شده است که با حافظان و قاریان قرآن در روستای سوها دیدار کنم و پوشش بیمه این عزیزان و برخورداری آنان از مزایای صندوق اعتباری هنر را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: آئین بزرگ داشتی برای حافظان قرآنی این روستا به زودی برگزار خواهیم کرد و و مطابق وعده وزیر، از همین ماه نسبت به پوشش بیمه و عضویت حافظان قرآن در صندوق اعتباری هنر اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: تسهیلات پیگیری دارالقرآن سوها، مسقف شدن مزار شهدای روستای نیارق و تجلیل از حفاظ و خادمان قرآن در دستور کار است و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از حافظان قرآن در سوها و خانواده‌های شهدای نیارق در نظر گرفته شده است.

عبدالله بحرالعلومی ادامه داد: ثبت روستای سوها به عنوان روستای قرآنی در کشور پیگیری خواهد شد و روستاهایی که با این عنوان ثبت می‌شوند از امکانات و تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند و متاسفانه در ثبت روستای سوها تعللی صورت گرفته بود که با سفر پربرکت وزیر و معاون قرآنی ایشان، این کارها پیگیری و سوها در ردیف روستاهای قرآنی کشور قرار خواهد گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اوایل شهریور ماه با حضور در روستای سوها و دیدار با حافظان و قاریان کلام وحی، در خصوص پوشش بیمه و تجلیل از آنان قول مساعد داده بود.

به گفته امینی فرماندار نمین، روستای سوها ۳۰۰ حافظ قرآن دارد که ۲۶ نفر از آنها حافظ کل قرآن هستند.

شهرستان نمین با بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت، در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.