×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزایش ۴ برابری اعتبار سازمان دهیاری ها و شهرداری ها

به گزارش روستانیوز به نقل از صداوسیما، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سفر به مازندران از تعدادی از روستا‌های سوادکوه بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم و پروژه‌هایی که دهیاری‌ها با مشارکت مردم انجام دادند آشنا شد.

علی قربانی افزود: از محل اعتباراتی که در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است کمک‌های ویژه‌ای را به روستا‌های این منطقه خواهیم داشت و همچنین دستورالعمل توزیع ماشین آلات را هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

بگفته وی، بر اساس این دستور العمل ۷۰ درصد خرید ماشین آلاتی که دهیاری‌ها انجام دهند از طریق سازمان به حساب آن‌ها واریز می شود و ۳۰ درصد را خود دهیاری‌ها تامین خواهند کرد.

قربانی افزود: ماشین آلاتی مثل حمل زباله، لودر و بکولودر و سایر ماشین آلات هم خریداری شد که هفته آینده رونمایی می‌شود که بر اساس شاخص‌هایی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعریف کرده بین نقاط مختلف کشور توزیع می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به تعدد، پراکندگی و محرومیتی که در روستا‌های کشور و استان‌هایی که از سانه آنها از میانگین کشوری پایین‌تر هستند از جمله استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی، از محل بند الف اعتبارات خوبی را در آینده‌ای نزدیک به دهیاری‌ها واریز خواهیم کرد.

قربانی ادامه داد: اعتبارات در سال ۱۴۰۱ سه تا چهار برابر سال ۱۴۰۰ خواهد بود و این خبر بسیار خوبی است و همچنین با تصویب قانون درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد یک درصد درآمد مالیاتی کشور هم به سازمان شهرداری‌ها داده خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: به ما اجازه داده شد که تعدادی از دهیاری‌ها بعنوان دستگاه اجرایی شناخته شوند که با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم و جرائم راهنمایی و رانندگی هم به حساب وزارت کشور تا سوم ماه آینده واریز خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.