×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۷۰ درصد از بودجه خانوارهای تهرانی صرف مسکن می شود/ پایان انتظار ۳۰ ساله محله نفرآباد با قدمتی ۴۰۰ ساله

به گزارش خبرنگار شهر جعفر شربیانی در آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران گفت: خوشحالیم مراسم امروز در کنار حرم عبدالعظیم حسنی و امام زادگان همجوارشان برگزار شد.

وی افزود: به شهادت تاریخ در ۱۰۰ شال گذشته تحولات حیاتی کشور و شهر تهران در جوار این آستان مقدس اتفاق افتاده است و باز هم این اتفاق مبارک در این محدوده مقدس برگزار می شود.
رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران ادامه داد:  دو نکته را در خصوص مسکن برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری  با هیات دولت بیان می کنم.موضوع اول این است که هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار چقدر است؟ 
وی ادامه داد: در ایران آمار از سال ۱۳۷۱ تا ۱۴۰۰ از ۳۳.۵ درصد تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.

رئیس شورای شهرری یادآور شد: قطعا با اوضاعی که در جریان هستیم این عدد در سال ۱۴۰۱ نیز بیشتر شده است. اما آیا این ۶۰ تا ۷۰ درصد با واقعیت جامعه هماهنگی دارد؟  قطعا با یک حساب سرانگشتی در اجاره یا خرید خانه می‌بینیم در برخی از مناطق بیش از یک و نیم برابر درآمد خانواده ها هزینه مسکن می شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند که مردم در حوزه مسکن در مشکل هستند. آمار کاملا گویاست؛ تاکید کرد: موضوع دوم این است که هزینه مسکن در شرایط کنونی در تقاضای مسکن تاثیرگذار است. تاکید  مقام معظم رهبری در هفته گذشته این بود که در حوزه مسکن مولفه های خارجی زیاد درگیر نیست چرا که زمین و مصالح در اختیار خودمان است پس چرا نمی توان قیمت را کنترل کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اثر مولفه های اقتصاد کلان در حوزه مسکن باعث شده است تا مسکن امروز از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه گذاری تبدیل شود، گفت: شهرداری تهران در دوره جدید بر اساس بند ۲۱ ماده ۵۵  قانون شهرداری ها ورود به این مساله مهم کرده است و به  کمک دولت آمده است و در یک سال گذشته با تشکیل قرارگاه جهادی این اقدام جدید حوزه مسکن را تسهیل کرده است.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: ۳۰ سال بی توجهی  و واماندگی در این محله باعث شده بود تا یک فضای زشت در محله نفرآباد با قدمت ۴۰۰ ساله داشته باشیم.
وی ادامه داد: اولین تصمیم شورای شهر تهران ری تجریش و شمیرانات تامین بودجه این پروژه بود و در قدم بعدی نیز  اصلاح این طرح  و مشارکت دادن مردم در اصلاح طرح دوره قبل شورای شهر تهران بود و  طرح قابل قبول مردم امروز از کمیسیون ماده ۵ مصوبه گرفته است. 
شربیانی بیان کرد: از ملزومات اصلی شهرری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی که نمادی از خدمت و جهاد باشد موضوع پارکینگ طبقاتی آستان است کارهای ابتدایی آن انجام شده و شهرداری منطقه اقداماتی انجام داده اما باید زودتر کلنگ این پروژه به زمین زده شود و در همین دوره شاهد افتتاح آن باشیم.
وی یاد آور شد: دومین مساله مشارکت با آستان در حوزه مسکن است که امکان خوبی را در شهرری فراهم و تفاهم نامه ای منعقد شود.
 این عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش می کنیم در کنار هم بتوانیم به صورت واقعی موانع جنوب تهران را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.