×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از آرام سازی ترافیکی شریان‌ها تا اجتماع کودکان عاشورایی

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

اولین اجتماع بزرگ کودکان عاشورایی در منطقه ۸

فاطمه تنهایی از برگزاری اولین اجتماع بزرگ کودکان عاشورایی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در جوار مقبره الشهدای بوستان فدک خبر داد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) سوگواره «دُردانه حسین» برای اولین بار در منطقه ۸ برگزار شد.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به لزوم و ضرورت راه اندازی هیأت ویژه کودک و نوجوان و ترویج هویت دینی و فرهنگ عاشورایی افزود: در این طرح شهرداری منطقه با استفاده از ظرفیت‌های کودکان و آماده‌سازی فضا سازها و نمادهای مذهبی ویژه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ابعاد کوچک، از مداحی و نوحه‌خوانی کودکان و نوجوان در اشاعه این فرهنگ و مفهوم دینی-مذهبی بهره برد و ایستگاه صلواتی این مراسم نیز به گونه‌ای برپا شد که کودکان به عنوان خادمین از عزاداران سه ساله کربلا پذیرایی کنند.

وی از رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی و اثرات مثبت این مراسم‌ها سخن گفت و تصریح کرد: اولین گردهمایی هیئت کودکان عاشورایی با هدف تقویت و فهم کودکانه در شب شهادت دردانه امام حسین (ع) در مقبره الشهدای بوستان فدک برگزار و بیش ۴۰۰ کودک از بیست هیئت اقامه عزا کردند.

تنهایی با بیان اینکه حضرت رقیه (س) از شخصیت‌های برجسته در حادثه عاشورا و الگویی درخشان برای نونهالان ایران اسلامی است، تاکید کرد: شرکت کنندگان در این مراسم از مساجد و پایگاه‌ها و مهدکودک‌های سطح محلات ۱۳ گانه منطقه ۸ بودند که به همراه خانواده خود در این اجتماع پرشور حضور یافته و در رثای دردانه امام حسین (ع) سوگواری کردند.

در این مراسم کودکان با رخت عزا و سربندهای منقش به نام مبارک یا رقیه (س)، همراه با نوای نوحه، سینه‌زنی و زنجیرزنی عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام نشان دادند.

آرام سازی ترافیکی در شریان‌های عبوری منطقه ۱۴

محمد امین‌سالاری پور از تأمین نیازهای ترافیکی منطقه ۱۴ با هدف ایمن سازی، آرام سازی و روان سازی ترافیک در محورهای عبوری خبر داد و گفت: در این راستا عملیات تعمیر و نصب گاردریل و پایه چراغ راهنمایی در بزرگراه‌های بسیج، محلاتی اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر، تجهیزات ترافیکی، علائم افقی همچنین بلوک عابر پیاده و خط کشی سرعت‌کاه در نقاط نیازسنجی شده، افزود: به منظور افزایش ضریب ایمنی معابر، ساماندهی ترافیک و محورهای عبوری منطقه در مسیرهای اصلی و فرعی عملیات، خط کشی‌های محوری و عابر پیاده انجام شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت وضعیت مناسب بودن معابر و ترافیک به عنوان نیازهای معلولان در سطح فضاهای شهری گفت: برای رضایت مندی بیشتر افراد دارای معلولیت علاوه بر مناسب سازی بوستان‌های منتخب، ویژه سهولت دسترسی این افراد به ساختمان شهرداری، علائم افقی خط کشی پارک معلولان در این محدوده ایجاد شد.

سالاری پور با بیان اینکه طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت از دیگر فعالیت‌های حوزه ترافیک است که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در منطقه به اجرا در آمده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از تصادفات پایتخت در بیشتر مناطق را موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در محورهای اصلی منطقه از جمله بسیج و تقاطع‌های پر تردد چون ائمه اطهار اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان اظهار کرد: با اجرای این طرح گام مؤثری در جهت کاهش تصادفات موتورسیکلت‌ها و نظم بخشی ترافیکی در منطقه برخواهیم داشت.

بهسازی ویژه دو معبر منطقه ۱۹ با صرف بیش از هزار و ۶۰۰ تن آسفالت

علیرضا جعفری از اجرای طرح راه خدمت در خیابان‌های شهید ورامینی و پیروز ناحیه سه با هدف بهسازی و آسفالت این معابر خبر داد و گفت: در این طرح چند محور انتخاب و عوامل اجرایی حوزه‌های گوناگون در آن محور مشغول به فعالیت می‌شوند تا به شکل اساسی مسیر انتخاب شده مورد تحول قرار گیرد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: خیابان شهید ورامینی و خیابان پیروز به مساحت ۷ هزار و ۱۰۰ متر دو معبر ناحیه سه هستند که به همت معاونت فنی و عمران در مدت زمان کوتاه با پخش بیش از هزار و ۶۰۰ تن آسفالت عملیات تراش و روکش به منظور بهسازی آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: در راستای نگهداشت شهر طی شش روز اخیر بیش از ۱۸۰ تن آسفالت در معابر خیابان بنفشه کوچه ۱۴، خیابان شهید مطهری شمالی، دولتخواه کوچه شهید دهقان پخش شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.