×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۴ هزار واحد روستایی آسیب دیده از سیل نیاز به بازسازی کامل دارد

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران پیش از ظهر جمعه در سفر به بخش میمه در استان اصفهان از مناطق خسارت دیده توسط سیل بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان خسارات سیل ناشی از سامانه رطوبتی مونسون به دلیل اینکه دوره تکرار آن ۴۵ ساله است، غیرقابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: خصوصیت خطرناک این توده، بارش به صورت نقطه‌ای است که در یک منطقه جغرافیایی طی مدت زمان کم، حجم عظیمی از باران فرو می‌ریزد که همین امر سبب شد تا خسارت‌هایی به باغات، زمین‌های کشاورزی و مناطق مسکونی وارد شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: جاری شدن سیلاب اخیر در ۲۶ استان کشور به بیش از یک هزار استخر پرورش ماهی، بیش از ۴۰۰ رشته قنات و کانال‌های انتقال آب و یک هزار و ۶۵۰ خودرو آسیب وارد کرد.

وی گفت: همچنین سیل و سیلاب‌های اخیر به واحدهای مسکونی نیز آسیب وارد کرد که چهار هزار و ۱۵۱ و احد مسکونی روستایی نیاز به بازسازی کامل دارد همچنین ۶ هزار و ۵۰ واحد نیز نیاز به ترمیم و مرمت دارند.

نامی ابراز کرد: ما در بحث آمادگی و پاسخ به موقع در برابر حوادث، عملکرد خوبی نسبت به کشورهای دیگر داریم و حجم کم خسارات سیل اخیر نسبت به دیگر نقاط دنیا آمادگی ما در برابر حوادث نشان می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.