×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کسری بودجه ۹ هزار میلیاردی  شهرداری تهران از بودجه مصوب

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رسولی در ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (آذر، دی و بهمن ماه و یازده ماهه سال ۱۳۹۹) در بخش عملکرد حساب درآمد یازده ماهه، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی یازده ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان اقدام کند.

وی این دوره یازده ماهه مبلغ ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد درآمد کسب کرده است. طی یازده ماهه مذکور کسری عملکرد ۹ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان معادل ۳۵ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود. همچنین از کل درآمد یازده ماهه ۵ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است.
وی درباره عملکرد هزینه‌ای یازده ماهه نیز اظهار کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ ۱۷ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (۷۰ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده که از این مبلغ ۹۳ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۷ درصد آن غیرنقدی است.

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد حساب درآمد ماه‌های آذر، دی و بهمن، تصریح کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی سه ماهه آذر، دی و بهمن نسبت به تأمین منابع در سقف ۷ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان اقدام کند. در این سه ماه در مجموع مبلغ ۵ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد درآمد کسب شده است (در ماه آذر مبلغ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد درآمد کسب شده و در ماه دی مبلغ هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد درآمد کسب شده و در ماه بهمن مبلغ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد درآمد کسب شده است).

وی ادامه داد: از کل درآمد سه ماهه آذر، دی و بهمن (۵ هزار و ۵۶۷) مبلغ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان معادل ۲۷ درصد آن درآمد پایدار و ۷۳ درصد آن درآمد ناپایدار است (از کل درآمد آذرماه ۲۳ درصد آن درآمد پایدار و ۷۷ درصد آن درآمد ناپایدار و از کل درآمد دی ماه ۲۴ درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار و از کل درآمد بهمن ماه ۳۵ درصد آن درآمد پایدار و ۶۵ درصد آن درآمد ناپایدار است).

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه‌ای ماه‌های آذر، دی و بهمن نیز گفت: شهرداری تهران در سه ماه آذر، دی و بهمن تا سقف ۶ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد مصارف خود را در این سه ماه منظور و ثبت کرده است.

وی ادامه داد: در آذر ماه با اعلام مبلغ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد مصارف خود را ثبت کرده، که از این مبلغ ۸۳ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۱۷ درصد آن غیرنقدی است. در دی ماه با اعلام مبلغ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد از مصارف خود را ثبت کرده، که از این مبلغ ۹۰ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۱۰ درصد آن غیرنقدی است. در بهمن ماه با اعلام مبلغ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد از مصارف خود را ثبت کرده، که از این مبلغ ۹۲ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۸ درصد آن غیرنقدی است.

رسولی در تحلیل و ارزیابی، اظهار کرد: بودجه مصوب یازده دوازدهم سال ۹۸ مبلغ ۲۲ هزار و ۱۷۰ تومان بوده است که از این مبلغ ۱۴۹.۹۰۲ تومان آن معادل ۶۸ درصد درآمد کسب شده و در سال ۹۹ بودجه مصوب یازده دوازدهم مبلغ ۲۸ هزار و ۲۶ تومان است که مبلغ ۱۸ هزار و ۲۷۷ تومان معادل ۶۵ درصد آن درآمد کسب شده است. بنابراین کسب درآمد، از ۶۸ درصد در سال ۹۸ به ۶۵ درصد در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: از کل درآمد یازده ماهه (۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان) ۳۰ درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۴۱ درصد آن درآمد پایدار و ۵۹ درصد آن درآمد ناپایدار است. درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل یازده درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در گزارش ارائه شده، هزینه‌های یازده ماهه ۹۳ درصد نقدی است و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد ۷ درصد تحقق یافته است. لذا کمافی‌السابق برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را انتظار دارم.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحقق روند درآمدی، عملکرد ۱۲ ماهه به مرز ۸۰ درصد بودجه برسد. در صورت تحقق این پیش‌بینی با توجه به متأثر بودن فضای کسب و کار از آثار و عواقب کرونا و نیز تحریم‌های ظالمانه، عملکردی شایسته تقدیر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.