×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

زاکانی: نیازمند سند سنجش فرهنگ هستیم/ توکلی‌زاده: شهرداری ثابت کرد می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی تاثیرگذار  باشد

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در چهارمین جلسه شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران اظهار کرد: در شهرداری قسمت های متنوع فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هر کدام ماموریت خاص دارند؛ بخش هایی که نیاز به هم افزایی دارند را باید شناسایی و حدود و ثغور بخش های مختلف را معین کرد و یا یک تقسیم کار مشخص اجزا را در کنار هم قرار داد تا درنهایت به یک خروجی واحد برسیم. 

وی افزود: برای سنجش جایگاه فرهنگ و شرایط فرهنگی نیازمند یک سند اولیه هستیم؛ سندی که توسط معاون اجتماعی شهرداری ارائه می شود و دیگران، نظرات خود را برای کامل کردن آن مطرح می کنند. همچنین باید کارگروهی تشکیل شود که شرح وظایف، ساختار و تشکیلات بخش ها و اجزای فرهنگی را مشخص کند.

توکلی‌زاده: شهرداری ثابت کرد که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است

محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: در این مدت چندماهه نگاه های بیرونی به شهرداری تغییر کرده و این موضوع پذیرفته شده که شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: تاکید شهردار تهران این است که باید ظرفیت های فرهنگی در اختیار جبهه انقلاب قرار بگیرد.

توکلی زاده با اشاره به رویکرد قرارگاهی در دوره جدید مدیریت شهری افزود: تاکید شهردار تهران مبنی بر رفتار قرارگاهی برای حل اساسی مشکلات و چالش‌ها باید در حوزه فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد. 

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در اوایل مهرماه 

سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، توضیح داد: در بحث استقبال از مهر اقداماتی در قالب دستورالعمل ابلاغ شد، پیش بینی ما این است که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حدود ۳۰ درصد بار ترافیکی معابر از نظر حجم و تقاضا افزایش پیدا کند.

سید مجتبی شفیعی درباره راهکار شهرداری در این خصوص گفت: بر همین اساس در محورهای تامین عرضه در حمل و نقل، تاکسیرانی، سرویس مدارس و ساماندهی و بازطراحی آن‌، اورهال ۵۵۰ دستگاه اتوبوس و افزایش تعداد اتوبوس، تعویض چرخها و تعمیرات در بحث مترو با هزینه کم در شرکت واگن سازی برای کاهش سرفاصله، ایمن سازی محیطی مراکز آموزشی، رایزنی برای اصلاح ساعت کاری و شناورسازی مشاغل مختلف از طریق استانداری و محدودیت های ساعات طرح ترافیک، در حال پیگیری اقدامات هستیم. 

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی هم در ادامه این جلسه مسائل مرتبط با موضوع استقبال از مهر و هماهنگی ها و اقدامات مرتبط با بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

در ادامه تعدادی از اعضای شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران از جمله جلال بهرامی معاون خدمات شهری، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، محمد حسن جعفر زاده مدیرکل فرهنگی و رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نظرات خود را درباره چگونگی هماهنگی بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرداری، هم افزایی اجزای مختلف فرهنگی در شهر، تفکیک بین بخش صف و ستاد در حوزه فرهنگی، توجه به خلاقیت مجموعه ها در بحث طراحی و اجرای سیاست های فرهنگی، لزوم برگزاری منظم جلسه شورای اجتماعی برای جمع بندی اجزا و تجمیع جزیره های مختلف فرهنگی در شهرداری و لزوم اصلاح ساختار در بخش فرهنگی شهرداری مطرح و درباره آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

به گزارش شهر در این جلسه علاوه بر شهردار تهران، معاونان فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی دیگر از مدیران بخش های فرهنگی شهرداری حضور داشتند. 
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.