×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازسازی و ترمیم شبکه برق ۵۵ روستای اهر و هریس

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، احمد محرم‌زاده صبح امروز یک شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های برق‌رسانی به روستاهای شهرستان اهر با قدردانی از اتمام برق‌رسانی به تمامی روستاها اظهار داشت: شرایط کشور و منابع آب و برق به گونه‌ای است که باید در مصرف انرژی برق و علی‌الخصوص آب صرفه‌جویی کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس به زیرساخت‌های مناطق روستایی در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: مجلس در لایحه بودجه امسال سعی کرد تا به حامل‌های انرژی و زیرساخت‌ها در مناطق روستایی توجه ویژه‌ای داشته باشد و بر پایه این مصوبه مجلس؛ شبکه برق ۳۸ روستای اهر و ۱۷ روستای هریس بازسازی و بهسازی می‌شود.

وی ادامه داد: تابه‌حال اعتباری برای بازسازی شبکه برق مناطق روستایی کشور تخصیص نیافته بود و دولت نیز برای چنین طرح‌هایی در لایحه بودجه اعتبار پیشنهاد نمی‌داد، اما مجلس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت چون نمایندگان مجلس معتقدند تقویت زیرساخت‌های مناطق روستایی نباید فراموش شود.

محرم‌زاده همچنین از پیش‌بینی اعتبارات ویژه اشتغال در مناطق روستایی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت اشتغال در روستاها در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری متمرکز است و مجلس برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه اشتغال؛ اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خواسته‌ها از وزرای پیشنهادی در جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت مردمی گفت: در رأی اعتماد به وزرای دولت؛ رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های اهر و هریس را شرط قرار دادیم، هرچند اقداماتی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم انجام شده ولی هنوز رضایت‌بخش نیست.

 شبکه برق ۵۵ روستای اهر و هریس بازسازی و ترمیم می‌شود

وی بابیان این‌که مشکلات مردم اهر و هریس را بدون وقفه از مسئولان کشوری پیگیر هستم، یادآور شد: احتمالاً در هفته‌ی پیش‌رو نوبت نطق میان‌دستور برای بنده فراهم شود و نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان‌های اهر و هریس را از تریبون مجلس از دولت‌مردان دولت آیت‌الله رئیسی علناً مطرح می‌کنم.

محرم‌زاده با قدردانی از اعضای کابینه دولت یازدهم و دوازدهم برای زحمات ۸ ساله پیگیری و حل مشکلات کشور گفت: همچنین از دکتر نمکی وزیر سابق بهداشت لازم می‌دانم به خاطر پیگیری‌هایشان جهت صدور مجوز دانشکده پرستاری اهر قدردانی کنم و حضور دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم که آذربایجانی هستند مطالبات حوزه انتخابیه را پیگیر خواهم بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تغییر دولت و اعضای کابینه به این معنی نیست که تمامی مشکلات و کاستی‌ها یک‌شبه حل حل خواهد شد، بیان کرد: دولت سیزدهم در شرایط فعلی نیازمند حمایت و همراهی است تا بتوانیم با اتحاد و همبستگی، کاستی‌ها را پیگیری و گره از مشکلات بگشاییم.

زنگ پایان برق‌رسانی به روستاهای اهر نواخته شد

احمد فتحی نیز در این آئین با اشاره به بهره‌برداری از ۴ طرح برق‌رسانی به مناسبت هفته‌ی دولت افزود: برق‌رسانی به روستای چیلان با احداث ۶ کیلومتر خط بیست کیلوولت و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی گفت: احداث پست هوایی دوم روستای کقالق جهت اصلاح ضعف ولتاژ با اعتبار ۱۷۷ میلیون تومان، احداث پست هوایی و خط بیست کیلوولت چایکنار شرقی اهر با اعتبار ۲۶۲ میلیون تومان و اصلاح شبکه فشار ضعیف روستاهای رشت‌آباد، یاورکندی، آذغان و قلعه‌شامی با اعتبار ۲۳۵ میلیون تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی بود.

 شبکه برق ۵۵ روستای اهر و هریس بازسازی و ترمیم می‌شود

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اهر با تأکید بر اتمام برق‌رسانی به روستاهای شهرستان اهر خاطرنشان کرد: با اتمام برق‌رسانی به روستاهای شهرستان اهر؛ زنگ پایان برق‌رسانی به روستاها در اهر نواخته شد و از امسال برنامه اصلاح و تقویت شبکه برق‌رسانی را در دستور کار داریم.

افتتاح ۴ طرح برق‌رسانی و اصلاح شبکه برق مناطق روستایی و شهری اهر

هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت؛ با حضور نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، مهندس خدابخش فرماندار شهرستان اهر، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستانی؛ ۴ طرح برق‌رسانی و اصلاح شبکه برق افتتاح شد.

 شبکه برق ۵۵ روستای اهر و هریس بازسازی و ترمیم می‌شود

احداث پست هوایی دوم روستای کقالق جهت اصلاح ضعف ولتاژ با اعتبار ۱۷۷ میلیون تومان، احداث پست هوایی و خط بیست کیلوولت چایکنار شرقی اهر با اعتبار ۲۶۲ میلیون تومان و اصلاح شبکه فشار ضعیف روستاهای رشت‌آباد، یاورکندی، آذغان و قلعه‌شامی با اعتبار ۲۳۵ میلیون تومان و برق‌رسانی به روستای چیلان با احداث ۶ کیلومتر خط بیست کیلوولت و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان از جمله طرح‌های اداره برق بود که به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.