×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دیوارنگاره جهان پهلوان تختی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان تختی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، محمدابراهیم امامی رئیس هیأت کشتی تهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی در منطقه ۱۲ برگزار شد.

پرتره جهان پهلوان تختی که توسط هنرمند نقاش مرتضی یزدانی طراحی و روزگار ناصری آن را اجرا کرده است، صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیران شهری و مسؤولان کشتی کشور برگزار شد.

در این مراسم رضا صیادی با اشاره به مسؤولیت سازمان زیباسازی شهر تهران در اعتلای هنر شهری گفت: معرفی اسطوره‌های این کشور در قالب هنرهای شهری و انتشار تصاویر این قهرمانان باعث می‌شود تا بتوان مرام، غیرت، مردانگی و تعصب این اسطوره‌ها را میز بین مردم تسری داد و تکثیر کرد.

وی با اشاره به تأثیر هنر شهری در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی شهروندان، ادامه داد: دیوارنگاره یا مجسمه جهان پهلوان تختی، به عنوان پهلوان نامدار کشورمان، برای مردم نشان معرفت، مردم داری و مردانگی است که می‌تواند بر رفتار عمومی آنها تأثیر بسزایی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران و پیشکسوت ورزش باستانی کشتی، گفت: تختی به اندازه کشتی ایران وزن دارد؛ رابطه تختی با خدا باعث شد که تختی مورد وثوق و احترام مردم باشد. شک نکنید اگر رابطه تختی با خدا و اهل بیت علیه السلام خوب نبود، خداوند به او اینهمه عزت نمی‌داد.

وی با بیان اینکه، درباره تختی خیلی از مطالب گفته نشده و گاهی مطالبی هم که گفته شده دور از واقعیت است، گفت: تختی عاشق اهل بیت و ائمه اطهار علیه السلام بود و هر وقت حال خوشی نداشت در کربلا و نجف حضور پیدا می‌کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که سازمان زیباسازی با فعالیت‌های ویژه ای که در حوزه هنر شهری دارد، بتواند یک نشان ویژه برای ورزش ملی و بومی کشتی در تهران اکران کند.

دیوارنگاره یادمانی جهان پهلوان غلامرضا تختی به مناسبت روز کشتی و تولد این اسطوره ملی و جهانی در ابعاد ۲۸۷ مترمربع روی یکی از دیوارهای منطقه ۱۲ در خیابان شوش – خیابان تختی روز گذشته رونمایی شد. تکنیک‌های مختلفی در دیوارنگاره به کار می‌رود که این اثر با تکنیک اکرولیک کار شده. طراح این دیوارنگاره، هنرمند نقاش مرتضی یزدانی و مجری طرح روزگار ناصری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.